صادرات تجهیزات و ماشین آلات فرآوری گچ به افغانستان و عراق

تهران- ایرنا- مدیرعامل مجموعه دانش‌بنیان در حوزه تجهیزات و ماشین آلات فناورانه گفت: علاوه بر راه‌اندازی دفتر مهندسی، تامین کالا و ساخت و اجرا و خط تولید آسفالت را در عراق و جمهوری آذربایجان، صادرات محصولات جدید برای فرآوری گچ را به افغانستان و عراق آغاز کردیم.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، امیر طلوعیان روز شنبه - ۲۱ مهر- در حاشیه بازدید دبیر ستاد اقتصاد دانش‌بنیان ماشین‌سازی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری از این مجموعه تخصصی در زمینه طراحی و ساخت تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز برای فرآوری مواد معدنی غیرفلزی همچون گچ، آهک، کربنات کلسیم و سایر پودرهای میکرونیزه، تمرکز بر نیازها و انتظارات مشتریان و طراحی و توسعه مستمر محصولات جدید برای پاسخگویی به نیازهای مختلف بازار را اولویت اصلی این شرکت اعلام کرد.

وی افزود: ما چیزی را خلق می‌کنیم که طبیعت تولید می‌کند، ماموریت ما در کانی صنعت، حفظ طبیعت و محیط زیست برای نسل آینده خود است.

این فعال حوزه دانش بنیان با اشاره به تولید جداکننده‌های مختلف برای نیازهای مختلف و اینکه جداکننده، مواد ریز را از مواد درشت جدا می‌کند و منجر به تحویل سریع‌تر محصول مورد نظر می‌شود، افزود: به این ترتیب به طور فعال به صرفه جویی در انرژی و افزایش راندمان کارخانه آسیاب کمک می‌کند.

وی، ترکیب سنگ‌زنی و جداسازی را منجر به کارایی بیشتر فرآیند آسیاب دانست و ادامه داد: ما با تمرکز بر روی فرآیندهای مختلف، کارخانه‌ها را به جداکننده هایی مجهز می کند که به طور خاص برای نیازهای فردی خط تولید فرد طراحی شده است.

طلوعیان، خشک‌کن‌های دوار را از دیگر محصولات این مجموعه دانش بنیان نام برد و توضیح داد: این محصول دانش‌بنیان، نسبت به اندازه ذرات حساسیت کمتری دارند و می‌تواند بالاترین گازهای دودکش را در بین هر نوع خشک‌کن بپذیرد.

وی هزینه نگهداری پایین را از ویژگی های این محصول فناورانه دانست و بیان کرد: این خشک‌کن‌های اقتصادی، بیشترین ظرفیت را نسبت به هر نوع خشک کن دارد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان گفت: اگرچه خشک‌کن‌های دوار و کوره های دوار عملکردهای پردازش حرارتی مشابهی دارند، اما برای کاربردهای صنعتی بسیار متفاوت در نظر گرفته شده اند. خشک کن های چرخشی در دمای ورودی بین ۶۰۰ تا ۱۴۰۰ درجه فارنهایت کار می‌کنند و اساساً برای بیرون کشیدن رطوبت از مواد استفاده می شوند.

وی افزود: از سوی دیگر، کوره های دوار در دماهای بسیار بالاتر، معمولاً بین ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ درجه فارنهایت کار می کنند و به منظور ایجاد تغییر فاز یا واکنش شیمیایی در یک ماده استفاده می شوند.

طلوعیان در ادامه گفت: کوره‌های دوار گاهی می‌توانند به فرآیند خشک کردن کمک کنند، اما این کارکرد اصلی آنها نیست و ما برای کسانی که به دنبال راه حل خشک کن هستند، خشک کن چرخشی را پیشنهاد می‌کنیم.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان در ادامه از صادرات محصولات دانش‌بنیان به کشور افغانستان و عراق خبر داد و گفت: ما ضمن ارتباط با کارخانه‌های گچ افغانستان در کشورهای عراق و جمهوری آذربایجان نیز به ترتیب دفتر مهندسی، تامین کالا و ساخت و اجرا (EPC)و خط تولید آسفالت راه اندازی کرده ایم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha