۲۲ مهر ۱۴۰۳، ۳:۳۹
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 85625831
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

گروه‌های مقاومت فلسطین: هدف از نسل‌کشی در شمال غزه انتقام از فلسطینیان است

تهران- ایرنا- گروه‌های مقاومت فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کردند که هدف از نسل‌کشی در شمال نوار غزه، انتقام از فلسطینیانی است که از این منطقه خارج نشده‌اند.

به گزارش بامداد یکشنبه ایرنا از شبکه الجزیره، گروه‌های مقاومت فلسطین در بیانیه‌ای مشترک تاکید کردند که نسل‌کشی علیه فلسطینیان در شمال غزه، دهشت افکنی آشکاری است که توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی در حال انجام است.

در این بیانیه آمده است که هدف از نسل‌کشی در شمال نوار غزه انتقام گرفتن از فلسطینیانی است که حاضر به خروج از این منطقه نشده‌اند.

گروه‌های مقاومت فلسطین همچنین عنوان کردند که دشمن صهیونیستی از طریق اقدامات تروریستی و جنایات علیه غیرنظامیان در شمال نوار غزه، به دنبال فراهم کردن شرایط کوچاندن اجباری فلسطینیان است.

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه شنبه شب در بیانیه‌ای تاکید کرد که ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی نسل‌کشی در جبالیا و شمال نوار غزه را شدت بخشیده است.

دفتر مذکور در این بیانیه‌ افزود که ارتش رژیم صهیونیستی به تیم‌های امدادی اجازه خارج ساختن پیکرهای بیش از ۷۵ شهید از زیر آوار در این مناطق را نمی‌دهد.

این بیانیه می‌افزاید که دشمن صهیونیستی به دنبال فروپاشی و نابودی کامل سیستم بهداشتی در نوار غزه از طریق خارج ساختن بیمارستان‌های شمال غزه از خدمت است.

ارتش رژیم صهیونیستی از جمعه شب تاکنون منطقه جبالیا و اردوگاه آن را در شمال نوار غزه هدف حملات توپخانه‌ای قرار داده است.

منابع خبری گزارش دادند که ماشین آلات جنگی رژیم صهیونیستی به سمت منازل فلسطینیان در جبالیا تیراندازی کردند.

خبرنگار المیادین از بمب گذاری منازل فلسطینیان در مناطق «التوام» و «الصفطاوی» در شمال غرب اردوگاه جبالیا توسط نیروهای اشغالگر خبر داد.

منابع خبری می‌گویند که در حملات جمعه شب رژیم صهیونیستی به جبالیا، ۲۲ نفر شهید، بیش از ۹۰ نفر مجروح و تعدادی نیز مفقود شدند.

رئیس آژانس امداد و اقدام سازمان ملل متحد در خاورنزدیک (آنروا) گفت: حداقل ۴۰۰ هزار نفر در شمال نوار غزه در محاصره هستند.

فیلیپ لازارینی رئیس «آنروا» اظهار کرد: دستور تخلیه مردم از شمال نوار غزه، فلسطینیان را مجبور به فرار مکرر به ویژه از اردوگاه آوارگان جبالیا می‌کند.

رئیس آنروا افزود: بسیاری از ساکنان شمال نوار غزه از تخلیه این منطقه خودداری می‌کنند زیرا به خوبی می‌دانند که هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha