۲۲ مهر ۱۴۰۳، ۹:۲۳
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85625957
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روایت گاردین از «وحشت وصف نشدنی» ناشی از حملات رژیم صهیونیستی به شمال غزه

تهران-ایرنا- روزنامه انگلیسی زبان « گاردین » با اشاره به این که حدود ۴۰۰ هزار نفر در حملات اخیر رژیم صهیونیستی به شمال غزه گرفتار شده‌اند، ترس و وحشت غیرنظامیان در این منطقه را «غیرقابل توصیف» عنوان کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، این روزنامه افزود: دستکم ۲۲ نفر در حملات هوایی به شمال غزه کشته شده اند و نیروهای رژیم اسرائیل، محاصره این اراضی فلسطینی را حتی با وجود تشدید درگیری ها در لبنان افزایش داده اند.

روز گذشته (شنبه) نیروهای رژیم اسرائیل، دستور جدیدی را برای تخلیه ساکنان فلسطینی که هنوز در شمال غزه زندگی می کنند صادر کردند اما بسیاری از ساکنان این منطقه می گویند که جنگ و شلیک تک تیراندازها خروج آنها را غیرممکن کرده است.

«آویچای آدرایی» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی به مردم گفت که دستور تخلیه شامل بخش‌هایی از محله «شیخ رضوان» در همسایگی شهر غزه و اطراف جبالیا، اردوگاه آوارگان نیز می شود.

وی در شبکه های اجتماعی از مردم ساکن در آن مناطق خواست به سمت جنوب و منطقه «المواسی» بروند؛ منطقه ای ساحلی در جنوب غزه که صدها هزار نفر در آن آواره شده اند. در حال حاضر در مجموع ۸۴ درصد از این منطقه دستور تخلیه گرفته اند و غیرنظامیان مجبور هستند به مناطق تحت حمایت های بشردوستانه بروند هر چند ارتش اسرائیل بدون توجه، آنها را نیز بمباران می کند.

وزارت بهداشت غزه روز جمعه خواستار صدور مجوز به تیم های امدادی برای دسترسی به نیمه شمالی نوار غزه شد تا امکان انتقال زخمی ها و تحویل سوخت به بیمارستان های شمال غزه فراهم شود.

این وزارتخانه هشدار داد که غیرنظامیان در حملات شدید گیر افتاده اند و از آب و غذا تهی شده اند.

سازمان ملل اعلام کرد که اسرائیل از امدادرسانی جلوگیری می کند و سازمان برنامه جهانی غذا نیز روز شنبه گزارش داد که هیچ گونه مواد غذایی از اول اکتبر تاکنون به غزه نرسیده است و تامین غذا به خانوادها در اطراف غزه ۳۵ درصد کاهش یافته که خود نگرانی های تازه ای را درباره گرسنگی و قحطی شدیدی که در یک سال گذشته در نوار غزه بروز کرده، ایجاد کرده است.

رژیم صهیونیستی نیمه شمالی غزه را از ابتدای سال جاری به طور اسمی تحت اشغال خود در آورده است و با ایجاد آنچه که کریدور نتزاریم (فیلادلفی) نامیده است بخشی از غزه را که تا پیش از این پر از ازدحام جمعیت بود از سایر مناطق آن جدا کرده است. اما به بهانه حضور حماس، تاکنون بارها وارد شهر غزه و سایر مناطق در شمال این منطقه شده است.

گاردین به نقل از مقامات بهداشتی نوشت: حملات رژیم اسرائیل در ۲۴ ساعت گذشته در لبنان، باعث به شهادت رسیدن ۶۰ نفر و زخمی شدن ۱۶۸ نفر شده است و نیروهای حامی صلح سازمان ملل گفته اند مقر آنها در «ناقوره»برای دومین بار مورد حمله قرار گرفته است.

رژیم صهیونیستی از ماه گذشته حملات به لبنان را تشدید کرده که خطر گسترش جنگ در منطقه را بروز داده است. مذاکرات برای توافق آتش بس به رهبری آمریکا از زمان این حملات در ماه ژوئیه (تیر) تاکنون مسکوت مانده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha