۲۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۲۸
کد خبر: 85625895
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فیلم | شغل مناسب مهمترین خواسته نفر دوم جام بلندهمتان کشور

خمین - ایرنا - مهمترین خواسته نفر دوم جام بلندهمتان در رشته دان پلان از مسئولان اعطای تسهیلات اشتغال متناسب با وضعیت جسمانی و سکونت در روستا است.

به گزارش ایرنا، « ابوذر حمزه ایل» توانسته با کسب رتبه‌های برتر شهرستان و استان در رشته دان پلان دومین جشنواره مسابقات بازی های بومی _محلی توان‌یابان(Cbr) به عنوان تنها نماینده استان مرکزی به مرحله کشوری این مسابقات که در بابلسر برگزار شد راه پیدا کند.

این جوان دارای معلولیت جسمی و حرکتی متوسط و دارای مدرک کارشناسی ارشد مدریریت بازرگانی است اما برخلاف توانمندی‌هایی که دارد هنوز نتوانسته شغل مناسبی در زادگاهش یعنی روستای اندرپا پیدا کند.

صاحب امتیاز مرکز مثبت زندگی خمین گفت: مسابقات بازی‌های بومی _محلی توان‌یابان (CBR) جام بلندهمتان در ۶بازی مچ اندازی، لِی لِی، دال پلان، هفت سنگ، بازی دوز فیزیکی ایستاده، دوز نشسته با ویلچر، در رده سنی ۴۵_۱۸ سال در ۲ بخش بانوان و آقایان برگزارشد و معلولان کم بینا در بازی‌های مچ اندازی، کم شنوایان در بازی هفت سنگ ،معلولین جسمی _ حرکتی دربازی دال پلان و دوز نشسته، معلولان ذهنی نیز در بازی لِی لِی و دوز ایستاده شرکت کردند.

محسن مشایخی ادامه داد: این مسابقات که در ذیل طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه (CBR) با هدف توانمندسازی، دربرگیری و ارتقاء کیفیت زندگی و سلامت جامعه روستایی کشور در سازمان بهزیستی برنامه ریزی و اجرا می شود.

مجری برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه (CBR) افزود: در نخستین دوره از این مسابقات نیز یکی از توانخواهان خمین موفق به کسب مقام دوم در رشته دوز نشسته با ویلچر شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha