افزایش مراکز استخراج غیرمجاز رمز ارز در روستاهای بویراحمد

یاسوج - ایرنا -مدیر اداره برق شهرستان بویراحمد گفت: مرکز استخراج غیرمجاز رمزارز در روستاهای این شهرستان رو به افزایش است و به تزگی نیز در روستای نره گاه یک مورد دیگر کشف شد.

محمدحسین فریدونی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه متخلفان از انشعاب غیرمجاز برای استخراج رمزارز در روستای نره گاه استفاده کرده بودند تأکید کرد:در این مزرعه ۱۱ دستگاه ماینر کشف شده است.

رییس اداره برق شهرستان بویراحمد تصریح کرد:این مرکز که در واحد مسکونی برای استخراج غیر مجاز رمز ارز دایر شده بود که طی بازدیدهای دوره ای ماموران جمع آوری انشعاب های غیرمجاز شرکت توزیع برق استان شناسایی و ضمن تحویل به مراجع قضایی، بر اساس قوانین جدید با جریمه سنگین مواجه می شود.

فریدونی با اشاره به اینکه بخش عمده ای از نوسانات برق در برخی مناطق این شهرستان در تابستان امسال به علت راه اندازی چندین مرکز استخراج رمز ارز بوده است عنوان کرد: دستگاه‌ های استخراج غیرمجاز رمز ارز، افزون بر مصرف بالای برق، خسارت زیادی به شبکه‌ و لوازم برقی مشترکان وارد می کند.

وی از عموم شهروندان خواست به منظور تأمین برق پایدار، جلوگیری از بروز خسارت به لوازم برقی، رفاه و آسایش عمومی در صورت مشاهده موارد مشکوک استفاده غیرمجاز از برق، مراتب را به سامانه ۱۲۱ مرکز فوریت های برق استان گزارش کنند.

فریدونی بیان کرد: طبق اعلام سخنگوی صنعت برق برای کسانی که به صورت غیرمجاز از برق برای تولید رمزارز استفاده می کنند، جرایم سنگینی تا بیش از ١٠٠ برابر نرخ انرژی در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: افزون بر این ماینرهایی که از این طریق کشف و ضبط شود، تحویل مقامات قضایی شده و براساس قوانین جدید امحا خواهد شد. فریدونی با بیان اینکه گزارش های مردمی معرفی این مراکز افزون بر محرمانه ماندن، مشمول پرداخت پاداش به گزارش کننده می شود تاکید کرد: عموم شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی می‌توانند اطلاعات خود درباره استفاده غیرمجاز از برق برای استخراج رمز ارز را در سامانه "سمات" شرکت توانیر، و برنامه کاربردی «برق من»ثبت یا با تماس با دفتر حراست شرکت توزیع برق استان به شماره ۳۱۱۸۸۱۱۰ و یا سامانه هوشمند مرکز اتفاقات برق «۱۲۱» ثبت کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha