۱۰ طرح گردشگری در پل معلق ورگه سران سرعین راه‌اندازی می‌شود

اردبیل - ایرنا - مدیرعامل منطقه گردشگری ورگه سران سرعین گفت: ۱۰ طرح گردشگری در این مجموعه توریستی راه‌اندازی شده و با تحقق کامل این طرح‌ها حجم ورودی مسافران و گردشگران افزایش خواهد یافت.

حسین عباسی‌نیا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این طرح‌ها طی امسال و سال آینده در این مجموعه راه‌اندازی شده و زمینه حضور مسافران و گردشگران داخلی و خارجی در آن چندین برابر می‌شود.

وی افزود: در صورت تکمیل دوطرفه مسیر دسترسی مجموعه گردشگری پارکینگی به ظرفیت ۳۰۰ دستگاه خودرو در بخش دیگر این مجموعه راه‌اندازی خواهد شد.

مدیرعامل منطقه گردشگری ورگه‌سران سرعین با اشاره به راه‌اندازی بازی‌های هیجانی در ورگه سران سرعین بیان کرد: در نیمه دوم امسال و سال آینده زیپ‌لاین، دوچرخه هوایی، پل صخره‌ای، تاب ۲ نفره، جانپینگ، ۱۲ واحد اقامتی، بشقاب پرنده‌ای با طراحی نوین و حرکت در روی دره و ده‌ها بازی هیجانی دیگر در این مجموعه راه‌اندازی می‌شود.

عباسی‌نیا درباره احداث پل معلق در شهرهای دیگر استان نیز گفت: احداث پل معلق جدید در شهرهای خلخال، گرمی و یا نیر نیاز به بررسی دقیق و کارشناسی دارد چرا که به سرعت نمی‌توان روی ۲ تپه و یا روی ۲ صخره کار حرفه‌ای را انجام داد بلکه بهتر است همه شرایط و جوانب برای احداث پل‌های معلق در نظر گرفته شده و سپس در این زمینه اقدام شود.

وی با اشاره به ضرورت ساماندهی مسیر گردشگری ورگه‌سران سرعین ادامه داد: ساماندهی مسیر گردشگری ورگه‌سران سرعین برای حضور گردشگران در پل معلق این شهر و جلوگیری از اقدامات غیرقانونی بسیار ضروری است.

تابستان امسال نخستین پل ترکیبی کشور در ورگه سران سرعین با ظرفیت ۱۰ هزار نفر در سه طبقه با سرمایه‌گذاری یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا ، سرعین در ۲۵ کیلومتری غرب اردبیل در دامنه کوه چهار هزار و ۸۱۱ متری سبلان با داشتن ده‌ها استخر و چشمه آب معدنی سرد و گرم ، حمام‌های طبیعی، مناظر و چشم‌اندازهای زیبا ، آب و هوای دلپذیر ، باغ‌های مصفا ، هتل‌ها و مراکز تفریحی و اقامتی مجهز و پیست اسکی آلوارس واقع است.

چشمه‌های آب گرم سرعین همه ساله در فصل تابستان مسافران و گردشگران بسیاری را از گوشه و کنار کشور به سوی خود جلب می کند. مجتمع آب درمانی سبلان سرعین، آب درمانی بش باجیلار (پنج خواهران)، آب گرم قهوه خانه ممتاز، آب گرم ژنرال (جنرال)، چشمه گوز سویی (آب چشم)، آب معدنی ارجستان، آب گرم گاومیش گلی، آب گرم پهنلو، آب گرم قره سو (اعصاب سویی) و آب گرم ساری سو از معروف‌ترین آبگرم‌های شهر توریستی سرعین است.

سرعین در کنار این جاذبه‌ها مکان های دیدنی تاریخی و عمدتا ناشناخته برای گردشگران را نیز در خود جای داده است که از جمله آن می‌توان به غارهای تاریخی در روستاهای همجوار اشاره کرد.

پیست اسکی آلوارس که در سرعین واقع شده است، از دیگر جاذبه‌های گردشگری این شهر است که از ویژگی‌های بارز آن علاوه بر جاذبه‌های زمستانی می‌توان به جاذبه‌های بهاری و تابستانی آن از جمله اطراق عشایر با گله‌های خود در حوالی این پیست، هوای خنک و معتدل، پوشش گیاهی و گل‌های رنگارنگ بصورت دشت های وسیعی از شقایق های کوهی، گل ختمی، گون و همچنین قرار گرفتن مسیرهای صعود به قله سبلان اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha