۲۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۴۸
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85626112
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۶۰۰ کیلومتر کابل خودنگهدار جایگزین سیم‌های برق فرسوده در گیلان شد

رشت - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان گفت: طی ۶ ماهه نخست امسال ۶۰۰ کیلومتر کابل خودنگهدار جایگزین سیم‌های برق مسی و فرسوده استان شد.

مسعود صادقی خمامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برای نصب این میزان کابل خودنگهدار حدود چهار هزار میلیارد ریال هزینه شده است ضمن اینکه این پروژه و تبدیل شبکه سیمی فرسوده به کابلهای خودنگهدار همچنان در استان ادامه دارد.

به گفته وی، بیش از ۲۰ هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف برق در گیلان جود دارد که تا کنون ۱۰ هزار کیلومتر آن به روز شده و هنوز همین میزان (۱۰ هزار کیلومتر دیگر) از شبکه‌های برق این استان سیمی است که باید به زودی با کابل خودنگهدار جایگزین شود.

وی افزود: یکی از معضلات اساسی این استان موضوع فرسودگی شبکه است و به همین دلیل از جمله اولویت‌های این شرکت در گیلان جایگزینی کابل‌های خودنگهدار برق به جای سیم‌های مسی و فرسوده است.

وی بیان کرد: از مزایای اصلی استفاده از کابل خودنگهدار در شبکه‌های هوایی توزیع برق می‌توان به جلوگیری از اتلاف انرژی، کاهش هزینه نگهداری شبکه، افزایش ضریب ایمنی، زیباسازی شهری و روستایی و کاهش میزان استفاده‌ غیرمجاز از برق در استان است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان اضافه کرد: شبکه های سیمی توزیع برق استان به دلیل شرایط جوی مثل رطوبت و شرجی بودن هوا، مواجهه با بحران‌های طبیعی همانند بارش‌های سنگین برف، تندباد و طوفان‌های فصلی با فرسایش زیادی نسبت به سایر نقاط مواجه است و با گذشت دهه ها از عمر آنها عملا شبکه‌های توزیع برق به ویژه در حوزه فشار ضعیف فرسوده است و طی سالهای اخیر نوسازی و مقاوم سازی آنها در دست انجام است.

صادقی در ادامه به احداث ۵۰۰ دستگاه ترانسفورماتور برق در گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: این تعداد ترانسفورماتور نیز از ابتدای سال‌جاری تاکنون برای تقویت جریان برق با اولویت مناطق دارای ضعف و نوسان جدی احداث شده و همچنان در مناطقی که نیاز باشد، ادامه خواهد یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha