۲۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۳۸
کد خبر: 85626282
T T
۱۴ نفر

برچسب‌ها

قاچاقچیان احشام در آب های قشم دستگیر شدند

۲۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۳۸
کد خبر: 85626282
قاچاقچیان احشام در آب های قشم دستگیر شدند

قشم - ایرنا - سرپرست پایگاه دریابانی قشم از دستگیری قاچاقچیان احشام در آب های این شهرستان مرزی خبر داد و گفت:۲۹ راس دام قاچاق از این افراد بر روی آب های فیروزه ای خلیج فارس کشف و توقیف شد.

سرهنگ یزدان خیرالهی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مرزبانان پایگاه دریابانی قشم هنگام گشت زنی در حوز استحفاظی و کنترل مرزهای آبی بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس به یک فروند شناور تندرو حامل احشام قاچاق برخورد و به سرنشینان آن فرمان توقف دادند.

وی ادامه داد: در این میان قاچاقچیان بدون توجه به هشدار و فرمان ایست مرزبانان با انجام حرکت های خطرناک اقدام به تخلیه دام های زنده در دریا به قصد فرار و سبک سازی شناور خود کردند.

سرپرست پایگاه دریابانی قشم توضیح داد: مرزبانان با دیدن این حرکت سرنشینان این شناور تندرو بی درنگ آن را تعقیب و با تنگ کردن عرصه بر آنها قایق را ناچار به توقف کرده و با اقدامات فنی و عملیاتی توانستند سه نفر از قاچاقچیان را بر روی دریا دستگیر و با تشکیل پرونده‌های جداگانه برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی کنند.

قاچاقچیان احشام در آب های قشم دستگیر شدند

سرهنگ خیرالهی ارزش تقریبی احشام قاچاق کشف شده را برابر اعلام نظر کارشناسان، چهار میلیارد و ۱۹۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: این تعداد دام زنده به قصد قاچاق و انتقال به مقصد کشورهای حاشیه خلیج فارس بارگیری شده بود که قاچاقچیان در این زمینه غافلگیر و ناکام شدند.

وی با بیان اینکه رزمندگان مرزبانی زیر تابش شدید نور خورشید تابستان و شلاق تندبادهای زمستان یا طوفان های پرحجم و فلج کننده جانشان را برای آسایش هموطنان به خطر می اندازند، اضافه کرد: سودجویان و سوداگران مرگ بدانند امروز همبستگی و تعامل مرزبانان و مرزنشینان در حفظ و حراست از مرزهای جمهوری اسلامی ایران در این خطه بیشتر از هر زمان ممکن است و به یاری خداوند متعال عرصه را بر سودجویان و قاچاقچیان در خشکی و دریا تنگ خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، خلیج فارس با گستره نزدیک به ۲۳۷ هزار و ۴۷۳ کیلومتر مربع بین ۲۴ تا ۳۰ درجه و ۳۰ دقیقه عرض شمالی و ۴۸ تا ۵۶ درجه و ۲۵ دقیقه طول شرقی از نصف‌النهار گرینویچ واقع شده است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

این جزیره زیبا تا ساحل بندرعباس حدود ۲۰ کیلومتر فاصله داشته و دارای طول جغرافیایی ۸۸/۵۵ درجه و عرض جغرافیایی ۸۹/۲۹ درجه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha