۲۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۳۷
کد خبر: 85626352
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه یزد: حکومت در جمهوری اسلامی برای ریاست‌طلبی نیست

یزد- ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: حکومت در جمهوری اسلامی برای ریاست‌طلبی نیست بلکه هدف اصلی، خدمت به مردم و کسب رضایت خداوند است و مسئولان باید به این نکته توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش ایرنا، آیت الله محمدرضا ناصری، روز یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه استاندار یزد که با حضور معاون سیاسی وزیر کشور برگزار شد افزود: حل مشکلات مردم باید در اولویت کاری همه مسوولان باشد، افرادی که برای حزب یا گروهی مسوولیت می پذیرند اشتباه می کنند زیرا باید برای خدمت به مردم و رضای خدا و هدایت جامعه گام برداشت.

ناصری با اشاره به اینکه رفت و آمد مدیران و مسئولان، رفتن یک خوب و آمدن خوبی دیگر است، اظهار کرد: این رفت و آمدها به دنبال خود بیم و امیدهایی به دنبال دارد.

وی ضمن قدردانی از تلاش های استاندار سابق این استان اظهار کرد: امیدواریم استاندار جدید نیز منشا خدمات ارزنده برای مردم یزد باشد.

وی با اشاره به گزیده هایی از نامه های حضرت علی(ع) به مالک اشتر افزود: معتقدم که نامه مالک اشتر را باید همگان مطالعه کنند و این دستوراتی است که حضرت علی(ع) به همه مدیران، مسئولان، طلاب، روحانیون و غیره داده است زیرا برای رسیدن به تکامل باید مسیر تکامل را با استفاده از دستورات درست و اصولی طی کنیم.

عملکردی ارزشمند است که رضایت نسبی مردم را به دنبال داشته باشد

استاندار سابق یزد نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی گفت: خداوند را سپاسگزارم که خدمت به مردم عزیز و مومن‌ترین، شریف‌ترین و سخت کوش ترین مردمان ایران زمین را نصیب بنده کرد.

"مهران فاطمی" افزود: عملکردها زمانی ارزشمند است که با اخلاص باشد و رضایت نسبی مردم را جلب کند و کوچکتر از ان هستیم که در برابر این عظمت و عزت مردم، عملکرد ناچیز خود را بخواهیم ارائه کنیم.

استاندار پیشین در ادامه با تبریک انتصاب «محمدرضا بابایی» به عنوان استاندار جدید یزد، گفت: با توجه به شناخت ۲۰ ساله من از وی، آقای بابایی، یک فرد فاضل و نخبه و با ایمان هستند و علاوه بر این که به زبان‌های مختلف تسلط دارند، از رزمندگان عزیزمان در دوران دفاع مقدس و در دوران مدیریتی نیز از سوابق مختلف اجرایی برخوردار بودند.

فاطمی با برشمردن ویژگی‌هایی مانند اعتدال، درک بالا از بخش صنعت، ایمان و پاک دستی و روحیه جوان گرایی برای دکتر بابایی، او را فردی دانا و توانمند خواند و از همگان خواست تا استاندار جدید یزد را در تمام مراحل کاری با رفاقت و به دور از رقابت، حمایت و همراهی کنند.

ریشه کردن فقر در یزد منوط به برگشت سود معادن به جیب مردم

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی از استاندار سابق به عنوان خدمت‌گزاری صدیق که استان را یک گام به جلو برده است، یاد کرد و گفت: بیشترین طرح‌های عمرانی استان در بخش‌های غیردولتی مربوط به خیرین است و این باعث ارتقای جایگاه استان و به لحاظ تولید در رتبه ویژه‌ای شده است.

"محمدصالح جوکار" از بابایی نیز به عنوان فردی توانمند یاد کرد و گفت: این مسئولیتها فرصتی مغتنم ولی گذرا برای خدمت به مردم است که باید آن را قدر بدانیم.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم فقر در یزد ریشه‌کن شود باید مزایای معادن به جیب مردمش برود اظهار کرد: یزد یک استان یکپارچه است و درد و کمبود هر شهرستان، درد و کمبود همه‌ استان محسوب می‌شود.

جوکار ادامه داد: باید نواقص استان در حوزه آب، بهداشت و آموزش و پرورش و غیره را در تمام استان برطرف سازیم و امیدواریم استاندار جدید بتواند از این چهار سال برای رفع این مشکلات بهترین استفاده را ببرد.

وفاق به معنای یک‌دل شدن و اتحاد جناح‌ها و گروه‌های سیاسی است

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: گروه‌های سیاسی مختلف نظرات متفاوتی با معرفی نخبگان استان برای انتصاب به عنوان استاندار داشتند که پس از بررسی‌ها نهایتا به چند گزینه برای پست استانداری یزد رسیدیم و بنا بر سیاست دولت مبتنی بر وفاق ملی، «محمدرضا بابایی» معرفی شد.

"مصطفی پوردهقان" با بیان اینکه وفاق به معنای یک‌دل شدن و اتحاد جناح‌ها و گروه‌های سیاسی است افزود: استان یزد آماده شروع یک دوران جدیدی است که نه به معنای تکرار خالص‌سازی‌های گذشته و نه به معنای دیده نشدن زحمات فعالان در ستاد دکتر پزشکیان است.

تاکید بر لزوم اصلاح منطقی حوزه‌های انتخابیه

نماینده مردم مهریز، بافق، بهاباد، ابرکوه و خاتم و مروست در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به لایحه مدیریت واحد شهری، از معاونت سیاسی وزارت کشور خواست تا برای تصویب این لایحه کمک کنند تا شاهد اصلاح ساختار کشور همانند سایر کشورهای منطقه باشیم.

"محمدرضاصباغیان" یکی از ضعف‌های مثلث تولید را بی توجهی به رفاه و امنیت کارگران ذکر کرد و افزود: تشکل‌های کارگری باید برای احقاق حقوق کارگران مورد اهتمام بیشتری قرار گیرند.

این نماینده مجلس ضمن گلایه از عدم تناسب تعداد نمایندگان با جمعیت تحت پوشش حوزه‌های انتخابیه گفت: این بی عدالتی است که یک حوزه انتخابیه با ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ، سه نماینده و یک حوزه انتخابیه با این تعداد یک نماینده دارد.

وی اظهار کرد: وقتی یک حوزه انتخابیه با چند شهرستان یک نماینده داشته باشد نمی توان به مشکلات مردم رسیدگی کرد .

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی هم بر لزوم اصلاح منطقی حوزه‌های انتخابیه تاکید کرد و گفت: البته این اصلاح باید با حداکثر رعایت عدالت و کمترین لطمه به سایر حوزه‌ها در استان اتفاق بیافتد.

"سید جلیل میرمحمدی میبدی" در ادامه به بخش صنعت اشاره کرد و گفت: اگر صنعتگر و سرمایه گذار نباشد اشتغالی ایجاد نمی شود.

وی با بیان اینکه شاخص اعتبار برای شهرستانها براساس جمعیت تخصیص می یابد افزود: شهرستان تفت حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد اما برخی از مردم این شهرستان در آخر هفته بخاطر زارعت و امورات خود به این شهرستان می آیند و این ظلم است و عدالت نیست.

در این مراسم با تجلیل از مهران فاطمی، استاندار سابق یزد، محمد رضا بابایی با حکم وزیر کشور بعنوان استاندار این استان انتخاب و معرفی شد.

محمدرضا بابایی دره، استاندار جدید یزد متولد ۱۳۴۵ در محله اکبرآباد یزد و از آزادگان سرافراز دوران دفاع مقدس است.

فعالیت کاری محمدرضا بابایی، از سال ۱۳۶۹ با سمت کارشناس صنایع در استانداری یزد آغاز شد، کارشناس تولید و بهره‌وری در سال ۱۳۷۳، رئیس اداره امور مالی استانداری یزد در سال ۱۳۷۴، بخشدار اشکذر سال ۱۳۷۵، معاون فرماندار یزد سال ۱۳۷۹، مدیرکل اداری مالی استانداری یزد در سال ۱۳۸۰ و فرماندار مهریز در سال ۱۳۸۳ بخشی از کارنامه کاری وی بوده است.

در سال ۱۳۸۵ به‌عنوان معاون پشتیبانی آب منطقه‌ای و عضو هیأت مدیره به وزارت نیرو مأمور شد و از سال ۱۳۸۶ به استانداری یزد بازگشت و به‌عنوان معاون برنامه‌ریزی استانداری یزد فعالیت خود را در استانداری از سر گرفت.

وی مدت ۱۵ سال عضو هسته گزینش استانداری، ۱۲ سال عضو هیأت رسیدگی به تخلفات استانداری، یک دوره دبیر ستاد انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در یزد بوده است.

محمدرضا بابایی از جانبازان و آزادگان هشت سال دفاع مقدس است که سال های زیادی در زندان های رژیم بعث در عراق اسیر بود، وی از فعالان ورزشی و همچنین حافظان قرآن کریم به شمار می رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha