۲۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۵۰
کد خبرنگار: 757
کد خبر: 85626353
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پایان ماموریت فضانوردان «کرو-۸» به تاخیر افتاد

۲۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۵۰
کد خبر: 85626353
پایان ماموریت فضانوردان «کرو-۸» به تاخیر افتاد

تهران- ایرنا- ماموریت فضایی کرو-۸ شرکت اسپیس ایکس که قرار بود صبح امروز (یکشنبه) پایان یابد به دلیل شرایط نامساعد جوی در منطقه برنامه‌ریزی شده برای فرود، تا مدت نامعلومی به تعویق افتاد.

به گزارش گروه علمی ایرنا از اسپیس، کپسول «دراگون» کرو-۸ با نام «اندوور» قرار بود پس از ترک ایستگاه فضایی بین‌المللی در ساعت ۷ و ۵ دقیقه صبح امروز (یکشنبه) به وقت شرق آمریکا (حدود ۱۴:۳۰ دقیقه به وقت تهران) در حدود ساعت ۳ و ۳۸ دقیقه بعدازظهر فردا (دوشنبه) در بیرون از سواحل فلوریدا فرود آید که ناسا اعلام کرد به دلیل شرایط بد جوی در موقعیتی که قرار است این کپسول فرود آید، ماموریت به تعویق افتاد و فعلا زمان آن مشخص نیست.

ماموریت کرو-۸ متشکل از فضانوردان ناسا «متیو دومینیک» ، «مایکل بارنت» و «جانت اپس» و همچنین فضانورد روسی «الکساندر گربنکین» از سازمان فضایی «روس‌کاسموس» روسیه است. این گروه چهار نفری با یک راکت «فالکون ۹» اسپیس ایکس ماموریت فضایی خود را روز سوم مارس (۱۳ اسفند ۱۴۰۲) شروع کردند و دو روز بعد از آن به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسیدند.

پایان ماموریت فضانوردان «کرو-۸» به تاخیر افتاد

کرو-۸ در ابتدا قرار بود روز هفتم اکتبر (۱۶ مهر) ایستگاه بین‌المللی فضایی را ترک کند؛ اما توفان «میلتون» کارها را حدود یک هفته به تعویق انداخت. مأموریت کرو ۸ شرکت اسپِیس‌ایکس ناسا در ۳ مارس آغاز شد و اکنون پس از هفت ماه در آستانه تمام شدن در این پایگاه مداری است.

چنانکه از نامش پیداست، کرو-۸ هشتمین ماموریت عملیاتی بلندمدت در ایستگاه فضایی است که شرکت اسپیس‌ایکس برای سازمان «ناسا» انجام داده است. کرو-۹، ماموریت بعد از آن نیز روز ۲۹ سپتامبر (۸ مهر) به آزمایشگاه مداری رسید.

کرو-۸ تنها ماموریت تاثیر گرفته از توفان میلتون نبود. ناسا و اسپیس‌ایکس قصد داشتند ماموریت ۵ میلیارد دلاری «اروپا کلیپر» ناسا را پنجشنبه (۱۹ مهر) پرتاب کنند اما این کار را به یکشنبه موکول کردند. اروپا کلیپر با یک راکت «فالکون هوی» از مرکز فضایی کندی ناسا در ساحل اقیانوس اطلس در ایالت فلوریدا پرتاب خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha