۲۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۸:۰۵
کد خبر: 85625509
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مأموریت کرو ۸ «ناسا» به خط پایان نزدیک می‌شود

۲۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۸:۰۵
کد خبر: 85625509
مأموریت کرو ۸ «ناسا» به خط پایان نزدیک می‌شود

تهران- ایرنا- ایستگاه فضایی بین‌المللی در حال تجربه یک جابه‌جایی مهم است: فضانوردان مأموریت کرو ۸ برای بازگشت به زمین و فضانوردان مأموریت کرو ۹ برای آغاز مأموریت آماده می‌شوند.

به گزارش گروه علمی ایرنا از وبگاه سای‌تِک‌دِیلی، چهارمین کپسول دراگون شرکت اسپِیس‌ایکس که فریدم (Freedom) نام دارد در حالی که حامل نیک هَگ (Nick Hague)، فضانورد اداره کل ملی هوانوردی و فضای آمریکا (ناسا)، و الکساندر گوربونوف (Aleksandr Gorbunov)، فضانورد سازمان فضایی فدرال روسیه (روسکوسموس)، است به ایستگاه فضایی بین‌المللی نزدیک می‌شود.

خدمه ایستگاه فضایی بین‌المللی در حال آماده‌سازی برای یک جابه‌جایی مهم هستند؛ زیرا فضانوردان مأموریت کرو ۸ (Crew-۸) پس از هفت‌ماه، برای بازگشت به زمین آماده می‌شوند و فضانوردان مأموریت کرو ۹ (Crew-۹) برای آغاز مأموریت خود.

در این میان، پژوهش گسترده درباره میکروگرانش با تمرکز بر مسائل بهداشتی مانند رفتار سلول‌های بنیادی، رشد گیاهان در فضا و تغییرات حسی، که همگی با هدف افزایش پروازهای فضایی انسان انجام می‌شوند، ادامه دارد.

جمع‌بندی مأموریت هفت‌ماهه کرو ۸

مأموریت کرو ۸ شرکت اسپِیس ایکس ناسا که در ۳ مارس (۱۳ اسفند ۱۴۰۲) آغاز شد و اکنون پس از هفت ماه در آستانه تمام شدن در این پایگاه مداری است. اعضای این مأموریت چهارنفره عبارت‌اند از متیو دومینیک (Matthew Dominick)، مایک بارت (Mike Barratt)، و ژانت اِپس(Jeanette Epps)، فضانوردان ناسا، و الکساندر گرِبِنکین (Alexander Grebenkin)، فضانورد روسکوسموس، که بررسی‌های نهایی را در روز جمعه به پایان رساندند و خود را برای عزیمت به فضاپیمای دراگون اِندِوِر (Dragon Endeavour)، در روز یکشنبه ساعت ۶:۰۵ صبح به وقت منطقه زمانی شرق آمریکا، آماده کردند.

سرویس پخش ناسا پلاس به صورت زنده بازگشت فضانوردان کرو ۸ به زمین را پوشش خواهد داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha