دیپلمات پیشین اسرائیل: نتانیاهو نمی‌خواهد جنگ را پایان دهد و به بقای سیاسی نیاز دارد

تهران – ایرنا - سرکنسول سابق اسرائیل در نیویورک امروز به سی‌ان‌ان گفت که عملیات نظامی گسترده رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان و پاسخ احتمالی آن به عملیات وعده صادق ۲ ایران نشان‌دهنده نیاز بنیامین نتانیاهو به بقای سیاسی است.

به گزارش ایرنا، آلون پینکاس گفت: نتانیاهو نمی خواهد جنگ را پایان دهد.

وی افزود: او می‌خواست جنگ را طوری ادامه داده و به درازا بکشاند تا یک فضای جنگی که برای او از لحاظ سیاسی اهمیت و مصلحت‌ دارد، ایجاد کند.

پینکاس با اشاره به مخالفت مکرر نخست وزیر رژیم صهیونیستی با طرح‌ های جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، درمورد آینده غزه و امتناع وی از هرگونه توافق آتش ‌بس در ازای آزادی اسیران گفت: گمان نمی کنم که به جنگ پایان دهد.

او با اشاره به اینکه تنها آتش بس در غزه می تواند به تنش زدایی در لبنان منجر شود، گفت: او دیگر حتی به گروگان‌ها نیز اشاره نمی‌کند، هنوز ۱۰۰ گروگان در غزه هستند.

ارتش رژیم اسرائیل از دوم مهر ۱۴۰۲ حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد که تا این لحظه نیز همچنان ادامه دارد. بر اساس گزارش وزارت بهداشت لبنان، حملات این رژیم تاکنون صدها شهید و هزاران زخمی برجای گذاشته است.

حزب‌الله لبنان نیز در برابر هدف قرار گرفتن غیرنظامیان در این کشور سکوت نکرده و عملیات‌های متعدد علیه مواضع و شهرک‌های اسرائیلی در شمال فلسطین اشغالی را در دستور کار قرار داده است.

جدیدترین آمار شهدای نوار غزه از آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون نیز نشان می دهد که ۴۲ هزار و ۱۷۵ نفر شهید ۹۸ هزار و ۳۳۶ نفر نیز مجروح شده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha