۲۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۹:۲۲
کد خبرنگار: 5504
کد خبر: 85626733
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تلاش نتانیاهو برای قطع کمک‌های بشردوستانه از شمال نوار غزه

تهران – ایرنا – بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تلاش است تا از ادامه ارسال هرگونه کمک‌های بشردوستانه به شمال نوار غزه جلوگیری کند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، براساس طرحی که مقامات نظامی رژیم صهیونیستی پیشنهاد کرده‌اند، فلسطینی‌های باقیمانده در شمال نوار غزه را «نظامی» به شمار آورده و کشتن و محروم کردن آنها از غذا را مجاز می داند.

در صورتی که طرح مذکور اجرا شود، صدها هزار فلسطینی که مایل یا قادر به ترک خانه‌هایشان در شمال نوار غزه نیستند به محاصره درخواهند آمد.

مقامات صهیونیست در این باره گفته‌اند در صورتی که طرح مذکور، به نتیجه مطلوب برسد می‌توان آن را در سایر مناطق نوار غزه تکرار کرد.

این در حالی است که روزنامه انگلیسی «گاردین» امروز یکشنبه با اشاره به این که حدود ۴۰۰ هزار نفر در حملات اخیر رژیم صهیونیستی به شمال غزه گرفتار شده‌اند، ترس و وحشت غیرنظامیان در این منطقه را «غیرقابل توصیف» عنوان کرد.

این روزنامه افزود: دستکم ۲۲ نفر در حملات هوایی به شمال غزه کشته شده اند و نیروهای رژیم اسرائیل، محاصره این اراضی فلسطینی را حتی با وجود تشدید درگیری ها در لبنان افزایش داده اند.

روز گذشته (شنبه) نیروهای رژیم صهیونیستی، دستور جدیدی را برای تخلیه ساکنان فلسطینی که هنوز در شمال غزه زندگی می کنند صادر کردند اما بسیاری از ساکنان این منطقه می گویند که جنگ و شلیک تک تیراندازها خروج آنها را غیرممکن کرده است.

وزارت بهداشت غزه روز جمعه خواستار صدور مجوز به تیم های امدادی برای دسترسی به نیمه شمالی نوار غزه شد تا امکان انتقال زخمی ها و تحویل سوخت به بیمارستان های شمال غزه فراهم شود.

گروه‌های مقاومت فلسطین در بیانیه‌ای مشترک تاکید کردند که نسل‌کشی علیه فلسطینیان در شمال غزه، دهشت افکنی آشکاری است که توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی در حال انجام است.

در این بیانیه آمده است که هدف از نسل‌کشی در شمال نوار غزه انتقام گرفتن از فلسطینیانی است که حاضر به خروج از این منطقه نشده‌اند.

در واکنش به این جنایات رژیم اشغالگر، گروه‌های مقاومت فلسطین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که دشمن صهیونیستی از طریق اقدامات تروریستی و جنایات علیه غیرنظامیان در شمال نوار غزه، به دنبال فراهم کردن شرایط کوچاندن اجباری فلسطینیان است.

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه شنبه شب در بیانیه‌ای تاکید کرد که ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی نسل‌کشی در جبالیا و شمال نوار غزه را شدت بخشیده است.

دفتر مذکور در این بیانیه‌ افزود که ارتش رژیم صهیونیستی به تیم‌های امدادی اجازه خارج ساختن پیکرهای بیش از ۷۵ شهید از زیر آوار در این مناطق را نمی‌دهد.

این بیانیه می‌افزاید که دشمن صهیونیستی به دنبال فروپاشی و نابودی کامل سیستم بهداشتی در نوار غزه از طریق خارج ساختن بیمارستان‌های شمال غزه از خدمت است.

ارتش رژیم صهیونیستی از جمعه شب تاکنون منطقه جبالیا و اردوگاه آن را در شمال نوار غزه، هدف حملات توپخانه‌ای قرار داده است.

به گزارش ایرنا، با گذشت بیش از یک سال از عملیات طوفان الاقصی و اسارت شماری از صهیونیست‌ها به دست مقاومت فلسطین در نوار غزه، این رژیم با وجود تجاوز گسترده به این منطقه نه تنها نتوانسته اسرای مذکور را آزاد کند، بلکه شمار زیادی از آنها در حملات هوایی و توپخانه‌ای این رژیم به مناطق مختلف نوار غزه کشته شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha