۲۳ مهر ۱۴۰۳، ۸:۱۳
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85626522
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سایه تاریک حاشیه‌نشینی بر سر ۲۳ محله بجنورد

۲۳ مهر ۱۴۰۳، ۸:۱۳
کد خبر: 85626522
سایه تاریک حاشیه‌نشینی بر سر ۲۳ محله بجنورد

بجنورد-ایرنا- رییس کمیسیون توسعه، عمران و خدمات شهری شورای شهر بجنورد گفت: ۲۳ محله بجنورد حاشیه نشین و مشمول مشوق های شهرداری برای ساخت‌وساز هستند.

علی اربابی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: ساکنان این محلات به دلیل اینکه به لحاظ مالی از اقشار ضعیفی هستند و قادر به ساخت و ساز بنا نیستند، شهرداری مشوق هایی از جمله تخفیف ۵۰ درصد عوارض ها برای آنان اعمال کرده است.

وی افزود: بجنورد به نسبت جمعیت بیشترین حاشیه نشینی را در استان دارد و باید نگاه ویژه ای به اینگونه مناطق شود.

یک سوم جمعیت حاشیه‌نشین بجنورد

رییس کمیسیون توسعه، عمران و خدمات شهری شورای شهر بجنورد اضافه کرد: یک سوم از جمعیت ۲۳۰ هزار نفری مرکز خراسان شمالی برابر با ۸۰ هزار نفر حاشیه نشین هستند و در بافت ناکارآمد شهری سکونت دارند.

وی ادامه داد: بجنورد ۱۵۱ کیلومتر مربع بافت فرسوده دارد و انتظار می رود اداره کل راه و شهرسازی در اقدام به افزایش مساحت بافت فرسوده کند تا از ظرفیت مشوق ها استفاده کرد و ساخت و ساز افزایش یابد.

اربابی تاکید کرد: مطالعات بافت فرسوده شهر باید به روزرسانی و وسعت آن را افزایش دهیم تا بتوان مشوق ها و تخصیص های بیشتری از جمله آسفالت، کار عمرانی، صدور پروانه و عوارضات ماده ۱۰۱ تبصره چهار برای این مناطق قائل شد.

براساس این گزارش شهر بجنورد، مرکز خراسان شمالی ۲۳۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۳۰ درصد شهروندان در سکونتگاه های غیررسمی و یا همان نقاط حاشیه ای زندگی می کنند.

وسعت سکونتگاه های غیررسمی بجنورد حدود ۵۲۴ هکتار است که حدود ۱۶ درصد از مساحت این شهر را به خود اختصاص داده است.

شهر بجنورد، مرکز خراسان شمالی ۲۳۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha