از نمایش دو مستند در موزه سینما تا اکران ۲ فیلم سینمایی جدید

تهران- ایرنا- آغاز نمایش «آخرین عاشقانه» از ۲۳ مهر ماه، اکران ۲ مستند «ابوالحسن صبا» و «چشمی که می‌شنود» در موزه سینما و نمایش فیلم «نبودنت» از چهارشنبه اهم اخبار امروز سینمایی است.

به گزارش ایرنا، اکران مراسم رونمایی و افتتاحیه فیلم سینمایی «آخرین عاشقانه» به نویسندگی و کارگردانی عسل جوانمردی و تهیه‌کنندگی مهدی کارآمد تبریزی روز دوشنبه ۲۳ مهرماه ساعت ۱۷ در پردیس سینمایی چهارسو در گروه سینمای هنر و تجربه برگزار می‌شود. در آستانه اکران از پوستر این فیلم نیز رونمایی شد.

داستان این فیلم درباره حوری دختری میانسال و نابیناست که در روستایی به تنهایی زندگی می‌کند و در پی ادا کردن نذر قدیمی‌اش است. نذر او بخاطر بازگشت نامزدش است که از زمان جنگ تحمیلی مفقودالاثر شده. حوری بعد از گذشت ۳۳ سال هم‌چنان امید به بازگشت او دارد.

سید ناصر جلالی، حوریه خسروی، نیلوفر پورمهدی، رها الوندی، زهرا محمدی و با هنرمندی آتش تقی‌پور بازیگران «آخرین عاشقانه» هستند.

جوانمردی علاوه بر کارگردانی فیلم بلند «آخرین عاشقانه»، فیلم‌های کوتاه «کاج قرمز»، «کاش چشم دل ببیند»، «مامان پر»، «ردپای خدا»، «در امتداد بودن» را ساخته است که در جشنواره‌های مختلف به نمایش درآمده‌اند. کارآمد تبریزی تهیه‌کننده «آخرین عاشقانه» نیز پیش از این فیلم «گل مهربونی» و «دهت عمو» و... را تهیه کرده و همچنین به عنوان مجری طرح و مدیر تولید نیز در سینما مشغول فعالیت است.

«آخرین عاشقانه» که به طور کامل در بخش خصوصی تولید شده، در تابستان و پاییز سال ۱۴۰۱ مقابل دوربین رفته است. این فیلم تاکنون در جشنواره‌های مختلف داخلی و بین‌المللی حضور داشته و توانسته جایزه بهترین فیلم و کارگردانی را از جشنواره بین‌المللی ایثار دریافت کند. این فیلم همچنین به‌طور همزمان اکران آنلاین می‌شود.

نمایش دو مستند «احمد فاروقی قاجار» در موزه سینما

در ادامه نمایش‌های ویژه فیلم‌های مستند در موزه سینما تحت عنوان «شب‌های مستند» با مشارکت انجمن صنفی تهیه کنندگان سینمای مستند، فیلم‌های «ابوالحسن صبا» و «چشمی که می شنود» بر روی پرده سالن فردوس موزه سینما می‌رود.

در بیستمین نشست شب‌های مستند که روز دوشنبه ۲۳ مهر ساعت ۱۷ برگزار می‌شود، محمد تهامی نژاد؛ پژوهشگر و مستندساز پیشکسوت و فخرالدین سیدی؛ مستندساز پیشکسوت درباره فیلم صحبت خواهند کرد. ورود برای علاقمندان سینمای مستند برای عموم آزاد است.

«نبودنت» از ۲۵ مهرماه روی پرده نقره‌ای می‌رود

فیلم سینمایی «نبودنت» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی کاوه سجادی‌حسینی از چهارشنبه ۲۵ مهر در سینماهای سراسر کشور اکرانش را آغاز می‌کند. «نبودنت» روایت زنی به نام مرضیه است که چندسالی در انتظار همسرش است، ولی همسرش توان بازگشت به خانه را ندارد.

سحر دولتشاهی، آزاده صمدی، امیر آقایی، فرید سجادی حسینی، رضا بهبودی، علیرضا ثانی‌فر، شیوا سرمست، سینا رازقی، سپهر مهربخش بازیگران این فیلم سینمایی هستند. نسیم صبا فیلم، پخش این فیلم سینمایی را به عهده دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha