۲۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۷:۳۱
کد خبرنگار: 1162
کد خبر: 85626687
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح انتقال آب به ساوه در انتظار تحقق اعتبارات مصوب است

ساوه - ایرنا - نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: اتمام عملیات طرح انتقال آب شرب به ساوه از سد کوچری، در انتظار تحقق اعتبارات مصوب است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد سبزی روز یکشنبه در نشست خبری با رسانه‌ها اظهار کرد: با توجه به کمبود منابع آبی که ساوه به عنوان یکی از پنج شهر دارای تنش آبی کشور معرفی شده و رفع این تنش به شکل ویژه‌ای از سال‌های گذشته در دستور دستگاه‌های اجرایی ذی‌نفع قرار دارد.

وی اضافه کرد: برای رفع این تنش طرح انتقال آب از سد کوچری به عنوان یک اولویت در اقدام است که تا اواخر دولت دوازدهم اجرای آن متوقف شده بود که پس از آن با موافقت دولت عملیات اجرایی از سر گرفته شد و در نهایت در دولت شهید جمهور اعتبارات ویژه ای برای آن مصوب و در این دولت‌ها حدود ۴۰ کیلومتر آن انجام شد.

وی گفت: هرچند تا کنون پیگیری‌های مختلفی از سوی دستگاه‌های اجرایی برای اتمام ۹۵ کیلومتر باقی مانده آن از شهر سلفچگان تا ساوه انجام شده اما به علت عدم تحقق اعتبار کافی تا همچنان به اتمام نرسیده است.

حجت الاسلام سبزی یادآور شد: سال گذشته در دولت سیزدهم حدود چهار هزار میلیارد ریال برای این طرح مصوب و در سال جاری به علت تغییر و تحولات دولت تامین این اعتبار از دستور خارج شده بود که با پیگیری های انجام شده از وزارت نیرو، سازمان برنامه و بودجه مجددا تامین این اعتبار را در دستور کار خود قرار داد.

وی با اشاره به اینکه یا توجه به وضعیت حجم ذخیره سد الغدیر ساوه و انجام اقدامی اضطراری اجرای ۳۰ کیلومتر از طرح از سمت شهر آوه به صورت ویژه در دستور کار است افزود: این چهار هزار میلیارد ریال در این بخش هزینه می شود تا در صورت بروز وضعیتی بحرانی تر آب و فاضلاب استان مرکزی بتواند با انتقال آب چاه های تازه حفر شده از این مسیر مشکل بحران آب شهر را رفع کند.

وی گفت: با توجه به قرار گیری ساوه به عنوان یکی از پنج شهر دارای وضعیت بحرانی از نظر آب شرب اتمام این طرح و جلوگیری از بروز مشکلات در وضعیت بحرانی نیازمند تامین تمام اعتبار مصوب این طرح در کمترین زمان ممکن است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha