دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی به شاخص ۱۰۱ استناد به مقالات دست یافت

ارومیه- ایرنا- معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: برای اولین بار شاخص دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در بخش استناد به مقالات دانشگاه به شاخص ۱۰۱ مورد رسید.

دکتر صابر قلی زاده روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار ‌کرد: افزایش H Index دانشگاه از ۶۵ به ۱۰۱ نشانه افزایش قابل ملاحظه مجموع مقالات چاپ شده دانشگاه است به طوری که در حال حاضر که اواسط سال ۱۴۰۳ هستیم، تعداد مقالات چاپ شده در نمایه‌های بین المللی بیش از ۴۶۰ مقاله علمی است.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری ۱۴ نفر از اساتید این دانشگاه جزو ۲ درصد دانشمندان پراستناد جهان قرار گرفته‌اند، بیان کرد: امسال هفت نفر از اساتید این دانشگاه جزو یک درصد دانشمند پراستناد جهان قرار گرفته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه در ۲ سال اخیر ۶ کنگره و سمینار ملی و بین‌المللی در دانشگاه علوم پزشکی ارومیه برگزار شده است، افزود: در سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی ارومیه جهش ۳۵ پله‌ای را در حوزه فناوری داشته است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در ۲ سال اخیر عمده فعالیت دانشگاه بر اصلاح فرآیندهای معیوب و ساختارهای گذشته جهت چابک سازی فرآیندها متمرکز بود، ادامه داد: با این حال اقدامات متعددی انجام و دستاوردهایی حاصل شد که استقلال و استقرار ساختمان معاونت تحقیقات و فناوری در یک مجموعه مجزا از جمله آنهاست.

قلی زاده با اشاره به لزوم ثبت جایگاه علمی دانشگاه در پایگاه های استنادی جهانی گفت: براساس سیاست‌های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مبنای رصد فعالیت های علمی، پژوهشی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور درطی ۱۰سال گذشته پایگاه‌های استنادی Scopus و ISI است که در ۲ سال اخیر نیز، Google Scholar و Pubmed اضافه شده و بروزرسانی آنلاین می شود.

وی ادامه داد: امسال پنج شورای پژوهش در دانشگاه برگزار شده و ۲۷۰ طرح تحقیقاتی و پایان نامه با اعتبار تخصیصی هفت میلیارد ریال مصوب شده ‌است و هشت طرح نیز جهت اجرا از این دانشگاه توسط وزارت با اعتبار ۱۱ میلیارد ریال مصوب شده ‌است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی با اشاره به تحصیل دانشجویان خارجی در دانشگاه علوم‌پزشکی ارومیه اظهار کرد: در حال حاضر ۵۰۰ دانشجوی خارجی از کشورهای عراق، ترکیه، لبنان، هند، پاکستان در دانشگاه علوم پزشکی ارومیه مشغول به تحصیل هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha