آستان عبدالعظیم‌حسنی میزبان عزاداران حضرت فاطمه‌معصومه (س)+فیلم

شهر ری - ایرنا - آستان‌مقدس حضرت عبدالعظیم‌حسنی درشهرستان ری میزبان عزاداران حضرت فاطمه‌معصومه سلام الله علیها در سالروز وفات این کریمه اهل‌بیت بود.

به گزارش ایرنا ، در آستانه سالروز وفات کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها دختر گرامی حضرت موسی ابن جعفر علیه السلام عزاداران وزائران حرم قدسی حضرت عبدالعظیم حسنی در سوگ این بانوای بزرگوار عزاداری کردند.

شب گذشته حجت الاسلام و المسلمین مومنی در صحن مطهر حرم حضرت عبدالعظیم درباره زندگی و روش آن حضرت سخنانی را در جمع مومنان و عزاداران ارائه و سپس مداحان اهل بیت مراسم پرفیض روضه خوانی و مداحی را انجام دادند.

اهتزار پرچم مشکی بر فراز گنبد این آستان از دیگر اقدامات روز وفات کریمه اهل بیت است .

امروز هم پس از برگزار نماز جماعت ظهر و عصر مراسم عزاداری در آستان مقدی برپا خواهد بود.

آستان عبدالعظیم‌حسنی میزبان عزاداران حضرت فاطمه‌معصومه (س)+فیلم

در منابع معتبر اسلامی ، تاریخ ولادت حضرت معصومه(س) یکم ذی‌القعده سال ۱۷۳قمری و تاریخ وفات او روز ۱۰ ربیع‌الثانی سال ۲۰۱قمری ذکر شده است.

امروز دوشنبه ۲۳ مهر مصادف با دهم ربیع الثانی سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه (س) و کریمه اهل بیت (ع) است. آن حضرت اول ذیقعده سال ۱۷۳ هجری در شهر مدینه دیده به جهان گشود و از همان آغاز در محیطی پرورش یافت که پدر و مادر و فرزندان، همه به فضایل اخلاقی آراسته بودند. پس از آن که پدر بزرگوارش شهید شد، فرزند آن امام، حضرت رضا(ع) عهده دار تعلیم و تربیت خواهران و برادران خود شد و تامین مخارج آنان را نیز برعهده گرفت و در اثر توجهات زیاد آن حضرت، هر یک از فرزندان امام کاظم(ع) به مقامی والا دست یافتند و زبانزد همگان شدند.

حضرت معصومه(س) با نام اصلی فاطمه، دختر امام کاظم(ع) و خواهر امام رضا(ع) است. او برترین دختر امام کاظم(ع) دانسته شده و گفته‌اند در میان فرزندان امام کاظم(ع)، پس از امام رضا(ع) کسی هم‌پای حضرت معصومه نیست.

معصومه و کریمه اهل‌بیت(س) لقب‌های مشهور فاطمه دختر امام کاظم(ع) هستند. طبق حدیثی امام رضا(ع) از او با نام معصومه یاد کرده است.

حضرت معصومه به درخواست برادرش امام رضا(ع) و برای دیدار او از مدینه راهی ایران شد؛ اما در راه بیمار شد و به درخواست اهالی قم به آن شهر رفت و در خانه شخصی به نام موسی بن خَزْرَج اَشعری ساکن شد و پس از ۱۷ روز درگذشت. پیکر مطهر وی در قبرستانی به نام بابِلان (حرم کنونی) دفن شد. سید جعفر مرتضی عاملی بر این باور است حضرت معصومه(س) در ساوه مسموم و در قم شهید شده است.

شیعیان، فاطمه معصومه(س) را بزرگ می‌دارند و برای زیارت او اهمیت قائل‌اند. همچنین روایاتی دربارهٔ او نقل می‌کنند که از شفاعت وی برای شیعیان سخن گفته شده و بهشت پاداش زیارت او دانسته شده است. گفته شده پس از حضرت فاطمه(س)، او تنها زنی است که از امامان برای او زیارتنامه روایت شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha