مطالبه رتبه دوم کنکور علوم انسانی از رئیس‌جمهور چه بود؟

تهران- ایرنا- دارنده رتبه دوم گروه آزمایشی علوم انسانی در کنکور ۱۴۰۳، دغدغه رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه آموزش‌های تئوری در کلاس‌های درس باید به جامعه آورده شود تا دانشجو نگران بازار کار نباشد را دلگرم‌کننده توصیف کرد و گفت: از سخنرانی رئیس جمهور لذت بردم.

ساغر اسفهبدی رتبه دوم کنکور علوم انسانی از مشهد که همراه پدر و مادرش در آیین آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و نودانشجویان با حضور رئیس‌جمهور (شنبه، ۲۱ مهر) حاضر شده بود، گفت: برای اولین بار به دانشگاه تهران رفتم و حال و هوای محیط دانشگاه را از نزدیک دیدم. فضای خوبی داشت و از سخنرانی رئیس‌جمهور و شور و حال دانشجویان هم لذت بردم.

این دانشجوی نو ورود اظهار داشت: آنچه برای من اهمیت دارد این است که بعد از فارغ‌التحصیلی چگونه می‌توانم وارد بازار کار شوم و این موضوع از اکنون فکرم را درگیر کرده است و انتظار داریم دولت، تسهیلات بیشتری در زمینه ایجاد اشتغال دانش‌آموختگان قائل شود.

وی خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور در آیین آغاز سال تحصیلی جدید خطاب به دانشجویان گفت به جای اینکه فقط دروس نظری و تئوری بخوانید، در عمل هم روش را در جامعه گسترش دهید و اصلاح کنید و هم درآمد کسب کنید، دانشجو هم یاد می‌گیرد و مهارت پیدا می‌کند، این سخنان بسیار دلگرم‌کننده بود اما عملیاتی شدن آن مهم است.

به گزارش ایرنا، آیین نمادین آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ دانشگاه‌ها به میزبانی دانشگاه تهران و با حضور رئیس جمهور، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مدیران آموزش عالی و دارندگان رتبه‌های برتر آزمون سراسری امسال به همراه خانواده‌هایشان برگزار شد.

رئیس جمهور در این مراسم اظهار داشت: آنچه ما به دنبال آن هستیم و از دانشجویان و اساتید انتظار داریم، حل مشکلات و گره‌هایی است که در جامعه داریم؛ کسی که ذهن خلاقی دارد، توانمند است و انگیزه دارد و دلش می‌خواهد ایران را به عزت برساند، چشم‌انداز مورد تاکید رهبری مبنی اول شدن ایران در منطقه را می‌تواند با تلاش و کوشش امکان‌پذیر کند.

مسعود پزشکیان افزود: به‌ عنوان یک ایرانی وقتی پیشرفت کشورهای خارجی را می‌بینم، برای من اُفت دارد و نمی‌توانم تحمل کنم که ما در این سطح باشیم و آنها در آن سطح. باید تلاش کنیم مردم ما به جایی برسند که از کسی کمتر نباشیم؛ ما از کسی کمتر نیستیم. این که می‌گوییم وفاق داشته باشیم و دعوا نکنیم، مبنای فکری و باور من از کتاب و قرآن است که با آن رشد کردیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha