رئیس فدراسیون: بودجه هندبال حدود ۵۰ درصد افزایش یافت

اراک - ایرنا - رئیس فدراسیون هندبال جمهوری اسلامی ایران گفت: بودجه هندبال کشور در سال جاری نسبت به مدت مشابه قبل، ۴۰ تا ۵۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، علیرضا پاکدل روز دوشنبه در نشست مجمع عمومی و سالیانه هیات هندبال استان مرکزی در اراک، افزود: ۱۰۰ هزار ورزشکار به صورت سازمان یافته در رشته هندبال کشور فعالیت دارند که حداقل ۴۰ درصد این آمار متعلق به بانوان است.

وی بیان کرد: تیم هندبال ساحلی جمهوری اسلامی ایران هم‌اکنون در تایلند برای مسابقات نوجوانان ساحلی انتخابی جهان حضور دارند و این رقابت‌ها از ۲۵ مهرماه شروع می‌شود.

رئیس فدراسیون هندبال جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: امسال نوجوانان و جوانان هندبال کشور برای مسابقات قهرمانی پسر آسیا اعزام شدند و تیم بزرگسالان زنان آسیا هم حدود ۵۰ روز آتی به کشور هند اعزام می‌شوند.

پاکدل اظهار کرد: کمبود زیرساخت‌ها از جمله سالن هندبال در استان‌ها یکی از مشکلات عمده است.

وی گفت: نبود و کمبود حمایت‌کننده مالی از رشته هندبال، از دیگر مشکلات است که باید در استان‌ها بویژه استان مرکزی مورد توجه جدی قرار گیرد.

رئیس فدراسیون هندبال جمهوری اسلامی ایران افزود: تیم هندبال آیندگان از سال گذشته شکل گرفت وهم‌اکنون ۲۸ تیم در بخش پسران و ۲۱ تیم در بخش دختران فعالیت دارند.

پاکدل عنوان کرد: از مجموعه ۲۸ تیم آیندگان پسر هندبال کشور، سه تیم از استان مرکزی است اما در بخش بانوان تیمی حضور ندارد.

وی یادآور شد: استان مرکزی و شهر اراک در هندبال جزو استان‌های مهم کشور است و وقتی به تاریخ هندبال نگاه شود، توفیقات خوبی از این استان چه در بخش لیگ‌های برتر و چه حضور بازیکنان آن در تیم‌های ملی ثبت شده است.

رئیس فدراسیون هندبال جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: استان مرکزی جزو استان‌هایی است که در ۳۰ سال گذشته فعالیت خوب و چشمگیری در رشته هندبال داشته، البته در مقاطعی نیز با مشکلاتی همراه بود.

پاکدل اظهار کرد: هیات هندبال استان مرکزی نمره قبولی کسب کرده که این مهم جای تبریک و تشکر دارد و امید است عملکرد بخش‌های مختلف این هیات روز به روز صعودی‌تر باشد.

وی گفت: هندبال آلومینیوم امسال در لیگ آقایان حضور دارد و انتظار است این تیم از سوی باشگاه تقویت و حمایت ویژه شود.

رئیس فدراسیون جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: باشگاه‌ها بازوان اصلی در حمایت از ورزش قهرمانی هستند و انتظار است همه رشته‌های موفق را مورد توجه قرار دهند.

پاکدل بیان کرد: تیم فوتبال آلومینیوم در رقابت‌های لیگ برتر توفیقات خوبی داشته و امید است در هندبال نیز درخشش خوبی را از این تیم شاهد باشیم.

وی عنوان کرد: اگر مرکز استان قوی باشد و زیرساخت لازم برای آن فراهم باشد آن رشته در آن منطقه رشد پیدا می‌کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی هم در این نشست گفت: روسای هیات‌ها به هندبال شهرستان‌ها اهتمام ویژه داشته باشند.

مسعود پیرایش افزود: استعدادهای خوبی در رشته هندبال در استان مرکزی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

بیش از ۹۰ هزار ورزشکار به صورت سازمان یافته در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha