کاهش جرایم خشن در باشت

گچساران- ایرنا- نگاهی به آمار ارائه شده از سوی نیروی انتظامی نشان می دهد که ارتکاب به جرم های سنگین کمترین بخش از کشفیات پلیس در ۶ ماهه نخست امسال در باشت را به خود اختصاص داده که این اقدام چشم انداز مطلوبی را برای امنیت در این شهرستان رقم می زند.

به گزارش ایرنا، آمار رسمی گویای این مساله مهم است که میزان ارتکاب به جرم های سنگین در شهرستان باشت بسیار کمرنگ تر از سایر موارد است به طوری که جرم هایی چون قتل در این شهرستان ۲۶ هزار نفری در ۶ ماه نخست امسال صفر بوده است.

براساس آمار ارائه شده از سوی نیروی انتظامی شهرستان کشف انواع خودروهای مزاحم و پلاک مخدوش، کالای قاچاق، انواع سرقت در این شهرستان بیشترین آمار جرم ها را به خود اختصاص داده اند.

کاهش ۱۱ درصدی میزان وقوع سرقت مساله مهم دیگری است که می تواند گویای امنیت پایدار در باشت باشد.

با توجه به اینکه کشف سرقت ها به امنیت سرمایه های شهروندان کمک می کند، افزایش میزان کشف سرقت و کاهش وقوع این جرم مساله مهم دیگری است که می تواند گویای امنیت پایدار در باشت باشد.

نگاهی به آمار وقوع جرم در باشت

فرمانده انتظامی باشت گفت: ۲۵۰ مجرم و متهم امسال در این شهرستان دستگیر شدند که میزان دستگیری مجرمان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد افزایش داشته است.

سرهنگ علی مسعود جو بیان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی و روانه زندان شده اند.

وی تاکید کرد: امسال ۱۲۰ فقره انواع سرقت در باشت انجام گرفته که ۶۰ درصد از آنان کشف شده است.

مسعود جو با اشاره به اینکه امسال۱۴ سارق در این شهرستان دستگیر شده اند تاکید کرد: آمار میزان سرقت در همه زمینه ها امسال نسبت به مدت مشابه پارسال در این شهرستان کاهش نشان می دهد .

کاهش جرایم خشن در باشت

مسعود جو اظهار کرد: امسال همچنین۸۰ دستگاه انواع وسیله نقلیه در زمینه های مزاحمت های خیابانی و پلاک مخدوش در این شهرستان شناسایی و متوقف شده است.

فرمانده انتظامی باشت گفت: ماموران انتظامی امسال ۴۸ معتاد و توزیع کننده و نگهدارنده مواد مخدر را در این شهرستان دستگیر کردند.

وی اظهار کرد:همچنین در این مدت ۸۰ دستگاه خودر و موتور سیکلت و توقیف و به پارکینگ منتقل داده شد.

وقوع جرائم خشن در باشت به صفر رسید

فرمانده انتظامی باشت گفت: از ابتدای امسال تاکنون در شهرستان باشت جرائم خشن (قتل) ، رخ نداده که جای خرسندی دارد.

وی ابراز کرد: با ارتباطات و جلساتی که با جوانان، ریش‌سفیدان و معتمدین طوایف در زمینه درگیری‌های طایفه‌ای و نزاع دسته‌جمعی برگزار کردیم، این میزان نزاع‌ها در سالجاری به حداقل رسید و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته است.

کشف ۸۰ درصدی کالای قاچاق در باشت

فرمانده نیرو انتظامی باشت اظهار کرد: ۸۲ میلیارد و ۷۰۰میلیون ریال کالای قاچاق امسال در این شهرستان کشف شد که نسبت به سال مدت مشابه سال گذشته افزایش ۸۰ درصدی داشته است.

وی تصریح کرد: در این زمینه نیز ۲۱ دستگاه خودرو توقیف و ۲۱نفر نیز دستگیر و به مقامات قضایی معرفی شدند.

کاهش جرایم خشن در باشت

مسعود جو با بیان اینکه اجرای طرح جمع‌آوری اتباع بیگانه در این شهرستان بیان کرد: امسال ۸۴ اتباع بیگانه در این شهرستان شناسایی و جمع آوری شدند.

توصیه های کارشناسان برای کاهش آثار جرم

کارشناسان پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه می گویند: برخی از شهروندان با انجام اقدام هایی شرایط جرم هایی مانند سرقت و کلاه برداری را برای مجرمان فراهم می کنند.

این صاحب نظران اعتقاد دارند قرار دادن گوشی یا کیف روی صندلی خودرو یکی از اقدام هایی است که برخی شهروندان با انجام و شرایط را اعمال مجرمانه آماده می کنند.

آنها بیان کرد: شهروندانی که به صورت مداوم خودرو خود را در معابر عمومی به ویژه در هنگام شب رها می کنند زمینه شکستن شیشه خودرو و به سرقت رفتن وسایل داخل آن را برای سارقان فراهم می کنند و همه سازندگان واحدهای مسکونی چند طبقه موظف به احداث پارکینگ هستند و شهروندان خانه های بدون پارکینگ خریداری و اجاره نکنند.

ایجاد پارکینگ های طبقاتی برای مجتمع های بزرگ تجاری از دیگر راهکارهای پیشگیری از سرقت وسایل داخل خودرو است که کارشناسان پیشگیری از وقوع جرم به آن تاکید می کنند.

این کارشناسان با اشاره به اینکه سرقت طلا و جواهراتی که به گمان شهروندان در جاهای دور از ذهن پنهان می شود و با دستگاه های طلایاب از سوی سارقان پیدا و دزدیده می شود و یا سرقت لوله های آب یا میوه های باغستان ها از دیگر مواردی است که باغدارانی که املاک آنان حصار ندارند زمینه آن را برای سارقان فراهم می کنند.

شهرستان ۲۶ هزار نفری باشت در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha