شهردار: بوستان بزرگ «جهانشهر» سال آینده به روی مشهدی‌ها باز می‌شود

مشهد- ایرنا- شهردار مشهد گفت: مرحله اول بوستان «جهانشهر» به مساحت ۱۵ هکتار به عنوان یکی از بزرگترین مجموعه‌های پارکی مشهد، ابتدای سال آینده در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا قلندر شریف روز دوشنبه در حاشیه بازدید از روند اجرای طرح بوستان جهانشهر، افزود: این بوستان یکی از طرح های مهم و تاثیرگذار شهر مشهد در دوره ششم مدیریت شهری و حاصل همکاری آستان قدس رضوی، ارتش جمهوری اسلامی ایران و همه دستگاه های کمک کننده است.

وی اضافه کرد: با تکمیل این بوستان نزدیک به ۱۳۰ هکتار به مساحت فضای سبز مشهد اضافه خواهد شد.

شهردار مشهد ادامه داد: بخش اول بوستان جهان شهر در ضلع شمالی خیابان فیاض بخش قرار دارد که حدود ۲۵ هکتار از آن در دست اجرا است، عملیات اجرایی ۱۵ هکتار از این بوستان شروع شده و اجرای ۱۰ هکتار دیگر نیز به‌زودی آغاز خواهد شد و تا تیرماه سال ۱۴۰۴ به بهره برداری می رسد.

قلندر شریف بیان کرد: عملیات اجرایی بخش های دیگر از جمله بوستان ۲۴ هکتاری نیز از سال آینده آغاز خواهد شد، این بوستان به عنوان یکی از بزرگترین مجموعه های پارکی مشهد خواهد بود.

بوستان جهانشهر ۱۲۹ هکتار فضای سبز دارد

شهردار منطقه هشت شهرداری مشهد نیز در این بازدید اظهار کرد: بوستان جهانشهر ۱۲۹ هکتار فضای سبز دارد که عملیات اجرایی ۱۵ هکتار آن در اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شده و در سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

کاظم یزدان مهر افزود: بازگشایی خیابان بهشتی ۱۶ به سمت شهید فیاض بخش نیز در دستور کار قرار دارد و معارضات این مسیر رفع شده است.

وی ادامه داد: همچنین تکمیل آیلند وسط معابر، آسفالت، پیاده روسازی و جدول گذاری محدوده پادگان ارتش انجام خواهد شد تا شاهد خدمات خوب مدیریت شهری به شهروندان باشیم.

طرح ساماندهی اراضی پادگان لشگر ۷۷ با همکاری شهرداری مشهد، ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از مراحل تغییر کاربری و تحویل و تحول اراضی در خرداد سال ۱۴۰۱ آغاز شد.

۳۱ تیرماه امسال عملیات اجرایی بخش اول بوستان جهانشهر در دو قسمت به مساحت حدود ۲۵ هکتار آغاز شد. فاز اول بوستان جهانشهر دارای بخش‌های مختلفی همچون باغ فرهنگ، باغ آرامش، باغ تفریح و هیجان، باغ قدم‌های کهن، راسته هنر و خاطره، قسمت ورودی و معابر است که هرکدام دارای قسمت‌های متنوع و مختلف خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha