۲۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۱۱
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85627463
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۴ مدرسه استثنایی کردستان میزبان رقابت‌های پارالمپیک است

سنندج- ایرنا- رقابت‌های پارالمپیک دانش آموزان استان کردستان به عنوان آوردگاه خواستن و توانستن و تجلی گاه اراده‌های آهنین، در ۴۴ مدرسه مستقل استثنایی استان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، طالب محمدی، رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان روز دوشنبه در مراسم استانی گرامیداشت روز ملی پارالمپیک که به صورت نمادین در مدرسه استثنایی امید شهرستان دیواندره برگزار شد، اظهار کرد: رقابت های پارالمپیک با شعار تحرک، توانمندی و پویایی و در جهت شناسایی توانمندی‌ها و استعدادیابی دانش‌آموزان تا ۲۴ مهرماه جاری در مدارس استثنایی استان برگزار می‌شود.

وی افزود: هزار و ۴۶۰ دانش آموز نیاز ویژه ذهنی، آسیب دیده بینایی، آسیب دیده شنوایی، چند معلولیتی، جسمی-حرکتی، دارای اختلالات رفتاری-هیجانی و اوتیسم با هدف استعدادیابی و ارتقای توانمندی ها در این رقابت‌ها که تجلی گاه اراده‌های آهنین است شرکت می کنند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با اشاره به برگزاری رقابت‌های مدرسه ای در ۴۴ مدرسه مستقل و ۳۳ مدرسه ضمیمه با نیاز ویژه استان به مناسبت هفته پارالمپیک، گفت: بیش از ۵۰۰ دانش آموز تحت آموزش تلفیقی فراگیر نیز که در مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند می توانند در این برنامه ها مشارکت داشته باشند.

وی یادآور شد: این رقابت‌ها در رشته‌های دو و میدانی، طناب کشی، تنیس روی میز، فوتبال دستی، دارت، فوتسال و هولاهوپ با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مدارس با نیازهای ویژه استان برگزار و نفرات برتر شناسایی و استعدادیابی می شوند.

محمدی با بیان اینکه رقابت های پارالمپیک بیش از ۲۰ سال است که در ایران برگزار می شود، ادامه داد: قدمت این بازی‌ها در جهان به ۶۰ سال پیش باز می گردد.

وی روز ملی پارالمپیک را فرصتی برای فرهنگ‌سازی، بیان توانایی‌ها و قابلیت‌های معلولان و نماد گسترش برابری و تربیت اجتماعی عنوان کرد و افزود: پارالمپیک روز ملی توانمندسازی اراده، امیدواری و گسترش برابری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha