۲۴ مهر ۱۴۰۳، ۸:۵۱
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85627492
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۱۱ قطعه زمین روستایی به متقاضیان شهرستان شیروان واگذار شد

بجنورد-ایرنا- رییس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان شیروان در خراسان شمالی گفت: ۲۱۱ قطعه زمین با مساحت ۸.۵ هکتار در ۲ سال اخیر به متقاضیان ساخت مسکن در روستاهای این شهرستان واگذار شد.

براتعلی احمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: زمین های تحویلی از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری به متقاضیان نیازمند روستایی واگذار شد.

وی افزود: هر قطعه زمین برای متقاضیان به مساحت ۲۰۰ مترمربع است و فقط هزینه آماده زیرسازی و جدول از آنان دریافت می شود و جهت ساخت مسکن به هر متقاضی سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات بلند مدت پرداخت خواهد شد.

رییس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان شیروان اضافه کرد: این نهاد تلاش مضاعفی برای تشخیص و تعیین نیازمندی‌های مسکن محرومان اعم از روستایی و شهری کرده است تا موجبات اجرای مشارکت‌ دستگاه‌های مختلف را به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: از جمله وظایف و کارکردهای بنیاد مسکن در سال‌های گذشته تلاش برای تأمین مسکن مددجویان و محرومان، تسهیلگری در اعطای وام‌های کم بهره و مقاوم سازی مسکن روستایی، به ویژه در روستاهای محروم کم برخوردار و ایجاد فضایی مناسب برای افزایش انگیزه ماندگاری در روستاها با کاهش مهاجرت‌های ناخواسته بوده است.

احمدی تاکید کرد: بنیاد مسکن با تهیه و اقدام چنین طرح هایی قصد دارد شرایط را برای افزایش رفاه و زندگی سالم در روستاها ایجاد کند.

۱۸ هزار خانوار مشتمل بر ۶۸ هزار نفر از جمعیت شیروان در مناطق روستایی این شهرستان سکونت دارند.

مرکز شهرستان ۱۵۷ هزار نفری خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha