۲۶ مرداد ۱۴۰۳، ۷:۰۲
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85568805
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قیر رایگان برای آسفالت ۹۰ هزار مترمربع روستاهای شیروان تخصیص یافت

بجنورد- ایرنا- رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان شیروان گفت: قیر رایگان امسال برای آسفالت ۹۰ هزار مترمربع راه روستاهای بخش قوشخانه این شهرستان خراسان شمالی تخصیص یافت.

براتعلی احمدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: آسفالت راه ۱۷ روستای شهرستان به مساحت ۵۶ هزار متر مربع با مشارکت دهیاری ها اکنون در دست اجرا است و مابقی با اعتبارات استانی، ملی و قیر رایگان انجام خواهد شد.

وی افزود: هفت روستای «سولدی، دولو، اولاشلو، رباط، قلهک علیا، حلوا چشمه و آق قلعه» این شهرستان به مساحت ۲۰ هزار مترمربع از ابتدای امسال تاکنون با قیر رایگان آسفالت شد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان شیروان اضافه کرد: به ازای هر مترمربع آسفالت روستاها، ۱۶ کیلوگرم قیر رایگان استفاده می شود.

وی ادامه داد: علاوه بر قیر رایگان و مشارکت دهیاری ها، امسال ۲۲ میلیارد ریال برای آسفالت مابقی روستاها تخصیص یافته است و در مجموع تلاش می شود تا قبل از برودت هوا، ۳۵ روستای شهرستان از محل اعتبارات ملی و استانی، قیر رایگان و مشارکت دهیاری ها آسفالت شود.

احمدی تاکید کرد: اگرچه اقدامات شایسته ای در زمینه آسفالت روستاهای این شهرستان صورت گرفته است اما برخی روستاها از جمله کم جمعیت نیاز به آسفالت دارند و با تأمین قیر رایگان توسط بنیاد مسکن گام‌های بهتری در این زمینه می‌توانیم برداریم.

وی با اشاره به اهمیت آسفالت برای روستاها بیان کرد: خدمات ارزشمند بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سطح روستاها، موجب جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها، تثبیت جمعیت در روستاها و همچنین ساماندهی و رفع مشکلات روستاییان شده است.

۱۸ هزار خانوار مشتمل بر ۶۸ هزار نفر از جمعیت شیروان در مناطق روستایی این شهرستان سکونت دارند.

مرکز شهرستان ۱۵۷ هزار نفری خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha