استاندار: تامین اعتبار پروژه های نیمه تمام راهکاری مهم برای توسعه آذربایجان غربی است

ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه تلاش نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برای تامین اعتبار اتمام پروژه های نیمه تمام بسیار حائز اهمیت است، گفت: سیاست تعامل حداکثری در جهت شتابدهی به پیشرفت و آبادانی، رویکرد مهم دولت در استان به شمار می رود.

به گزارش ایرنا، محمدصادق معتمدیان روز دوشنبه در دیدار با نمایندگان آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی افزود: باید مطالبات خود از دولت را با نگاه استانی و پیگیری اجرای طرح‌های اولویت دار از طریق برگزاری جلسات با وزرا دنبال کنیم.

وی بر حرکت برنامه محور مسوولان استانی تاکید کرد و ادامه داد: باید با برنامه در حوزه‌های مختلف حرکت کنیم و از سویی از تمامی ظرفیت مسوولان در حوزه تقنینی و اجرایی برای هم افزایی و تعامل استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: طرح‌های خوب ملی در حوزه‌های مختلف در استان وجود دارد و باید در صدد جذب بودجه مورد نیاز استان از بودجه ملی برای تزریق در طرح‌های ملی باشیم.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه تدوین بودجه سال آینده در دولت آغاز شده است، اظهار کرد: با توجه به محدود بودن منابع مالی استان و ضرورت اجرای پروژه‌های جدید در حوزه راه، آب، سدسازی و ساخت بیمارستان و همچنین تامین اعتبارات لازم برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام در آذربایجان غربی، نیاز است نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در راستای افزایش اعتبارات ملی و استانی در بودجه سال آینده تلاش بیشتری کرده و بودجه‌های ملی استان را ارتقا دهند.

معتمدیان بر جمع‌بندی مطالبات مردم استان و همچنین پیش بینی پروژه‌های جدید نیز تاکید کرد و گفت: روند اتمام پروژه‌های نیمه تمام در قالب یک نقشه راه تدوین شده و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در کنار پیگیری‌های انفرادی مطالبات، به صورت دسته جمعی و در قالب مجمع نمایندگان استان این موارد را پیگیری کنند؛ چرا که پیگیری دسته جمعی می‌تواند بسیار اثرگذار باشد.

وی افزود: تجربه خوبی که در دوره قبلی مجلس شورای اسلامی داشتیم، مطالبات به صورت برنامه محور پیگیری شد و بسیاری از موارد مطرح شده و مشکلات استان در قالب این پیگیری‌ها حل شد.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر با استفاده از ظرفیت‌های قانونی، منابع مختلف مالی از حوزه‌های متفاوت برای اجرای پروژه‌های استان جذب شد، اظهار کرد: در راستای تامین منابع مالی، از روش‌ها و راهکارهای مختلف از جمله اوراق مشارکت که در قانون بودجه نیز دیده شده، باید استفاده شود و جذب این اعتبارات می‌تواند در راستای اتمام پروژه‌های نیمه تمام و اجرای پروژه‌های جدید در استان اثرات مثبتی داشته باشد.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به ظرفیت‌های مختلف قانونی برای تامین اعتبارات مورد نیاز برای اجرای پروژه‌های جدید و اتمام طرح‌های نیمه تمام در استان گفت: از تمامی این ظرفیت‌های استفاده می‌کنیم.

معتمدیان افزود: در راستای شتاب بخشیدن به توسعه و پیشرفت آذربایجان غربی سیاست کاری ما در استان، تعامل حداکثری با نمایندگان مجلس برای شتاب بخشیدن به روند اجرای پروژه‌ها، پیگیری امور و پیشرفت و آبادانی است و امیدواریم با برگزاری منظم جلسات مجمع نمایندگان آذربایجان‌غربی، بتوانیم مطالبات مردم را در استان به سرانجام برسانیم.

وی با بیان اینکه در دوره گذشته جلسات جمعی نمایندگان استان با وزرا به همراه مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار و نتایج خوبی به همراه داشت، اظهار کرد: در دوره جدید نیز با توجه به حضور نمایندگان در مجلس شورای اسلامی و دسترسی آنان به وزارتخانه‌ها، ضروری است جلسات مجمع نمایندگان استان با وزرا به همراه مدیران استانی برنامه‌ریزی شده و مطالبات مردم با وزرای مربوطه مطرح و پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

محمد قسیم عثمانی رییس مجمع نمایندگان آذربایجان غربی نیز در این دیدار با تقدیر از عملکرد استاندار در طول سه سال گذشته و با ابراز امیدواری برای افزایش همدلی در جهت توسعه استان گفت: مجموعه اجرایی استان لیست طرح‌های ملی را در اختیار نمایندگان قرار دهند تا با رایزنی‌ها در سطح ملی بودجه مورد نیاز ملی استان تامین شود.

حجت الاسلام سید سلمان ذاکر نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: باید طرح‌های مختلف به ویژه در عرصه راه‌های مواصلاتی مورد تاکید قرار گیرد که از جمله آنها می‌توان به طرح ملی تونل سرای مابین ارومیه و تبریز اشاره کرد.

به گزارش ایرنا،در این جلسه اعضای مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز از استاندار آذربایجان غربی به خاطر ایجاد وحدت و همدلی در بین نمایندگان مجلس و ارکان نظام اسلامی در استان و همچنین تلاش‌های شبانه روزی و جهادی در راستای شتاب بخشیدن به توسعه و پیشرفت و آبادانی آذربایجان‌غربی قدردانی کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha