گفتمان انقلاب اسلامی در پیاده‌روی اربعین بازتولید می‌شود

بیرجند - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: شاهد بازتولید گفتمان انقلاب اسلامی در حرکت عظیم پیاده روی اربعین هستیم و این حرکت نتیجه انقلاب امام و مردم مسلمان ایران است.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید محمدرضا طالبی روز دوشنبه در آیین تجلیل از دست اندرکاران مواکب و رانندگان اربعین در استان افزود: رهبر معظم انقلاب اوایل پیروزی انقلاب فرمودند به دنبال صدور انقلاب به دنیا هستیم در حالیکه برخی از کج فهم‌ها این صحبت را به تمسخر گرفتند اما اکنون این مهم در حال رقم خوردن است.

وی ادامه داد: برای صدور انقلاب اسلامی باید مردم و مسئولان با استفاده از رسانه‌های متعدد اقدامات زیادی انجام می‌دادند اما پیاده روی اربعین به عنوان یک ابررسانه در این زمینه عمل کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: این حرکت عظیم به صورت زنده به دنیا مخابره می‌شود و این بزرگترین ابررسانه‌ای است که می‌تواند وحدت مسلمین جهان و گفتمان انقلاب اسلامی را به دنیا مخابره کند.

وی با بیان اینکه پیام پیاده‌روی اربعین وحدت در جهان است تصریح کرد: یکی از پیام‌های پیاده‌روی اربعین ایجاد وحدت بین ادیان و مذاهب مختلف در سراسر جهان است در حالیکه تمام تلاش جبهه تکفیری، دشمنان و حتی شیعیان انگلیسی این بوده که وحدت بین ادیان و مذاهب به نتیجه یا ثمر نرسد.

طالبی عنوان کرد: شیعیان و مسلمانان بلکه تمامی آزادی خواهانی که تاریخ را مطالعه کرده، قیام امام حسین(ع) را دیده و شناخته‌اند و همه دل‌ در گرو این‌ پیاده‌روی و حضور پرمعنا دارند.

وی ادامه داد: همه ساله جمعیت بسیار عظیمی از سراسر دنیا با ادیان و مذاهب مختلف خود را به پیاده روی اربعین می‌رسانند و این از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی از اربعین به عنوان یک حرکت فرامذهبی یاد کرد و افزود: شاید احساس کنیم این حرکت مربوط به شیعیان است در حالیکه از قدیم الایام در بین عراقی‌ها پیاده‌روی و زیارت اربعین رواج داشته است.

وی یادآور شد: در چند سال گذشته به صورت فرامذهبی مردم ادیان مختلف به عنوان دلدادگان ابا عبدالله الحسین (ع) در این اجتماع عظیم شرکت می‌کنند و متوجه شده‌اند حرکت این حضرت برای آزادی بشر بوده است.

طالبی با اشاره به آثار سیاسی حرکت بزرگ اربعین حسینی عنوان کرد: ایران در تحریم استکبار قرار دارد، فشارها، تهدیدات دشمن نسبت به محور مقاومت و اقدامات جنایتکارانه که رژیم کودک‍‌کش و فاسد صهیونیست نسبت به مسلمانان انجام می‌دهد باعث متوقف شدن این حرکت نمی‌شود و این پیام سیاسی بسیار بزرگی برای تمام دولت‌های دنیا است.

گفتمان انقلاب اسلامی در پیاده‌روی اربعین بازتولید می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: ترسی که استکبار و صهیونیسم جهانی از حرکت بزرگ پیاده‌روی اربعین دارد هیچوقت از پهپاد، موشک و حزب الله ندارد.

وی در ادامه با اشاره به برخی مشکلات رانندگان مواکب اربعین در استان گفت: از تلاش و همکاری تمامی رانندگان و مسئولان مواکب که در شرایط بسیار سخت و گرمای طاقت فرسا به زائران خدمات ‌می‌دهند قدردانی می‌کنیم.

طالبی بیان کرد: برای رفع مشکلات جلسات متعدد ستاد اربعین به طور مرتب برگزار شد اما با وجود انجام مکاتبات و پیگیری‌ها به نتیجه نرسید و همچنان رانندگان با مشکل سوخت مواجه‌اند در حالیکه ۲۵ روز به صورت رایگان به زائران خدمت می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه رفع برخی مشکلات نیاز به مصوبه کشوری دارد عنوان کرد: تامین بخشی از سهمیه سوخت برای رانندگان به شرکت نفت ابلاغ شده و گویا برای ۱۳۰ نفر هر کدام ۴۰۰ لیتر اختصاص خواهد یافت که این مصوبه باید در زمان تعیین شده اجرایی شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی هم گفت: امسال ۱۶۷ دستگاه کامیون امکانات و تجهیزات موردنیاز ۱۵۷ موکب اربعین استان را به کشور عراق منتقل کردند.

موسی جوینده افزود: از این ۱۶۷ دستگاه کامیون ۱۰ کامیون به استان‌های دیگر رفته و خدمتگزاری کرده‌اند اما رانندگانی که کار حمل امکانات مواکب را برعهده دارند با مشکل تأمین سوخت مواجه‌اند و باید در این زمینه چاره‌اندیشی شود.

وی بیان کرد: امسال کمیته‌های ۱۴‌گانه ستاد اربعین تشکیل شد و مسئولان بی‌دریغ برای رویداد جهانی اربعین پای‌کار آمدند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی اظهار کرد: به‌ واسطه گرمای بی‌سابقه‌ای که با آن مواجه بودیم کارخانه یخ‌سازی شهرداری بیرجند هر ۲۴ ساعت ۳۲۰ قالب یخ باکیفیت را تولید کرد و در اختیار مواکبی که در کاظمین مستقر بودند برای خدمتگزاری به زائران قرار گرفت.

وی عنوان کرد: در ایام اربعین، مواکب خراسان جنوبی در شهر مقدس کاظمین روزانه ۱۵۰ تا ۱۶۰ هزار پرس غذای گرم باکیفیت پخت و توزیع کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha