۲۵ مهر ۱۴۰۳، ۸:۵۷
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85627539
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آدرس پستی ۱۳۱ روستای خراسان شمالی بهنگام سازی شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل پست خراسان شمالی گفت:‌ اطلاعات مکانی ۱۳۱ روستا از ۸۶۵ نقطه روستایی بهنگام سازی و آدرس با کدپستی ۱۰ رقمی تمامی اماکن انطباق داده شد.

به گزارش ایرنا، طرح هنگام سازی اماکن (جی‌نف) نقشه و آدرس را به کدپستی وصل می‌کند و از این رو به راحتی می‌توان موقعیت جغرافیایی یک کدپستی را روی نقشه مشاهده کرد و براساس این طرح، موقعیت مکانی و اطلاعات نقشه‌ای برای همه آدرس‌های دارای کدپستی وصل می‌شود و بر این اساس می‌توان آدرس را به‌ طور دقیق برای تمام نقاط ذکر کرد.

رامین خرمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این طرح شامل آدرس استاندارد برای تمامی مکان های شهری و روستایی است.

وی تصریح کرد: آدرس پستی تمامی ۲۵ نقطه شهری استان خراسان شمالی و در ۱۳۱ نقطه از ۸۶۵ نقطه روستایی به هنگام سازی شده است.

مدیرکل پست خراسان شمالی یادآور شد: اجرای طرح جی نف در راستای دولت الکترونیک انجام می شود که از سازمان ها و ارگان های مربوط و از جمله شهرداری ها و دهیاری ها می خواهیم که در اجرای این طرح مشارکت بیشتری داشته باشند.

وی افزود: روستاهای باقیمانده که تاکنون بهنگام سازی نشده اند تا پایان سال ۱۴۰۴ فرصت دارند این طرح را عملیاتی کنند.

خانی خاطرنشان کرد: بعد از اجرای طرح به هنگام سازی پلاک کد پستی معابر در تمامی واحد های مسکونی نصب خواهد شد که اکنون نصب پلاک ها در گرو اجریا طرح به هنگام سازی و ژئو کد است.

وی تصریح کرد: اکنون تهیه نقشه ها جهت انجام عملیات فوق در حال پیگیری است تا این مهم در استان عملیاتی شود.

مدیرکل پست خراسان شمالی گفت:‌ نیمه نخست سالجاری یک میلیون و ۳۸ هزار و ۵۵۴ فقره مرسوله پستی وارده و صادره در استان جابجا شد که نسبت به مدت مشابه پارسال پنج درصد رشد داشت.

وی افزود: اکنون دراستان خراسان شمالی ۲ باجه دولتی و ۲۵ باجه خصوصی دفاتر پیشخوان فعال است.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد ‌آن در روستاها سکونت دارند

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha