۱۸ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۳۱
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85622648
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزون بر یک میلیون مرسوله پستی در خراسان شمالی جابجا شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل پست خراسان شمالی گفت:‌ نیمه نخست سالجاری یک میلیون و ۳۸ هزار و ۵۵۴ فقره مرسوله پستی وارده و صادره در استان جابجا شد که نسبت به مدت مشابه پارسال پنج درصد رشد داشت.

به گزارش ایرنا، رامین خرمی روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت روز جهانی پست برگزار شد، اظهار کرد: در این مدت؛ ۴۰۱ هزار و ۲۳۹ فقره مرسوله از این استان صادر و ۶۸۲ هزار و ۳۱۵ فقره مرسوله وارد خراسان شمالی شده است.

به گفته وی؛ پارسال در این بازه زمانی ۹۷۵ هزار و ۳۶۱ فقره مرسوله پستی از استان خارج و وارد شد.

مدیرکل پست خراسان شمالی بیان کرد: همچنین در این مدت؛ ۳۱۴ هزار و ۲۴۸ فقره مرسوله تجارت الکترونیکی در استان جابجا شد و این رقم در سال گذشته ۲۹۰ هزار و ۱۹۵ فقره مرسوله بود.

وی با بیان اینکه ورود بسته های پستی در استان نسبت به خروج آن بیشتر است گفت: این امر نشاندهندهاز اقتصاد مصرفی این خطه را دارد.

خرمی از شرکت های دانش بنیان و سایر شرکت ها خواست تا نسبت به طرح های خلاقانه برای ارسال مرسولات کالاهای تولیدی استان اقدام کنند چرا که این مهم می تواند اقتصاد خرد استان را رونق دهد.

راه اندازی ۲ باجه مجازی

مدیرکل پست خراسان شمالی از راه اندازی ۲ باجه مجازی در شهرهای بجنورد و اسفراین خبر داد و گفت: شرکت های دانش بنیان، افراد خلاق و فناور باید در این در این زمینه که تجارت پر سودی نیز است ورود کنند.

وی افزود: اکنون دراستان خراسان شمالی ۲ باجه دولتی و ۲۵ باجه خصوصی دفاتر پیشخوان فعال است.

خرمی در بخش دیگری از سخنانش به طرح ملی جی نف ( GnF) نیز اشاره کرد و گفت: این طرح شامل آدرس استاندارد برای تمامی مکان های شهری و روستایی است.

وی تصریح کرد: اکنون در استان خراسان شمالی ۲۵ نقطه شهری وجود دارد که ۱۰۰ درصد و در ۸۶۵ نقطه روستایی تاکنون در ۱۳۰ نقطه به هنگام سازی شده است.

مدیرکل پست خراسان شمالی یادآور شد: اجرای طرح جی نف در راستای دولت الکترونیک انجام می شود که از سازمان ها و ارگان های مربوط و از جمله شهرداری ها و دهیاری ها می خواهیم مشارکت کنند.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد ‌آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha