۲۴ مهر ۱۴۰۳، ۹:۳۶
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85627589
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

نیکوکاران گلستان پیشگام کارهای نیک‌خواهانه

۲۴ مهر ۱۴۰۳، ۹:۳۶
کد خبر: 85627589
نیکوکاران گلستان پیشگام کارهای نیک‌خواهانه
آغاز ساخت دانشکده پرستاری گنبدکاووس

گنبدکاووس - ایرنا - نیکوکاران احساس مسوولیت بیشتری نسبت به سختی‌های پیرامونی بویژه ساخت پروژه‌های عام المنفعه و زیرساختی بخش‌های گوناگون مانند «آموزشی، بهداشت و درمان، آبرسانی، مسکن، تامین جهیزیه، دستگیری و کمک به افراد و خانواده‌های کم برخودار» دارند که این رویه خداپسندانه در نیکوکاران گلستانی هم پررنگ‌ است.

به گزارش ایرنا، نیکوکاران گلستان که در انجام کارهای خداپسندانه پیشگام هستند، خود را یار کمکی دولت‌ها و نظام جمهوری اسلامی در خدمت رسانی بهتر به مردم و گره گشایی از مشکلات آنها می‌دانند.

نیکوکارانی که شاید نام بردن از تک تک آنها و اقداماتی که تاکنون در راستای گره گشایی از مشکلات مردم انجام داده‌اند، سخت و در سیاهه فعلی نگنجد اما بدون تردید نام گلستان و نیکوکاران بزرگ آن که همواره در انجام امور خیر پشیگام بودند در برگ برگ صفحات آفتخارآمیز این استان شمالی ثبت خواهد شد.

چند روز پیش یکی از نیکوکاران گنبدی (محمد طاهری) هزینه کامل ساخت بنای دانشکده پرستاری این شهرستان را با زیربنای چهار هزار و ۵۰۰ مترمربع و برآورد هزینه اولیه ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد ریالی تقبل کرد تا فرزندان گلستان و گنبدکاووس فارغ از سختی‌ آموزش در شهرها و استان‌های دیگر، در شهر و دیار خود به کسب علم و دانش بپردازند.

اوائل مهرماه امسال هم دیگر نیکوکار گنبدی (محمد شهرکی) هشت هزار بسته نوشت افزار همراه با سبد غذایی را بین دانش آموزان نیازمند توزیع کرد.

ساخت بنای مرکز غربالگری تشخیص و درمان انواع بیماران سرطانی گلستان با زیربنای تقریبی هزار و ۶۰۰ مترمربع در ۲ طبقه و با هزینه افزون بر ۶۰۰ میلیارد ریال از دیگر اقدامات خیرخواهانه محمد شهرکی بود که شهریور امسال بهره برداری از آن آغاز شد.

در تازه‌ترین فعالیت‌های خیرخواهانه نیکوکاران گلستانی، خبر برگزاری جشن ازدواج آسان برای ۳۰ زوج این استان توسط (پیغمبرقلی سعادت نژاد) دیگر خیر گنبدی انتشار یافته که قرار است مراسم بزرگی برای این زوج‌ها با پیش بینی حضور ۱۲ هزار میهمان جمعه ۲۷ مهر در این شهرستان برگزار شود.

این نیکوکار گنبدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد که جشن بزرگ ازدواج ۳۰ زوج گلستانی در راستای ترویج فرهنگ ازدواج آسان و کمک به زوج‌های جوان برای تشکیل خانواده باحضور میهمانانی از سراسر کشور و استان گلستان در ۳۰ کیلومتری جاده گنبدکاووس- داشلی برون برگزار خواهد شد.

سعادت نژاد گفت: در این مراسم که با اجرای برخی برنامه‌های فرهنگی و هنری (موسیقی سنتی ترکمنی و ذکر خنجر) و مسابقات ورزشی (کشتی سنتی گورش و والیبال) همراه خواهد بود، آداب و رسوم ازدواج قوم ترکمن به نمایش گذاشته خواهد شد.

این نیکوکار گنبدی همچنین گفت: از ۳۰ زوجی که قرار است ۲۷ مهر روانه خانه بخت شوند، ۲۵ زوج از قوم ترکمن و پنج قوم از دیگر اقوام ساکن در استان گلستان (سیستانی، بلوچ و فارس) هستند.

وی ادامه داد: به هریک از زوج‌های جوان تا سقف ۶۰۰ میلیون ریال کمک هزینه خرید جهیزیه به همراه برخی هدایای نفیس اهداء خواهد شد.

سعادت نژاد که پیش از این و طی چهار دوره برگزاری مراسم متمرکز و برخی کمک‌های موردی از دهه ۷۰ فعالیت‌های خیرخواهانه خود را شروع و تاکنون ۸۱ زوج جوان را روانه خانه بخت کرده است، بیان داشت: آرزو دارم کمک به ازدواج آسان جوانان را به عدد هزار زوج برسانم.

وی، تقویت همدلی و وحدت و الگوسازی برای تشویق دیگر افراد توانمند جامعه برای برگزاری آیین جشن ازدواج آسان برای جوانان را از جمله اهداف خود در این اقدام خداپسندانه برشمرد و گفت: آمادگی دارم این سنت پیامبر (ص) را با همراهی دیگر نیکوکاران و به صورت بزرگتر برگزار کنم.

نیکوکار گنبدی همچنین از اهدای یک دستگاه چرخ خیاطی به هریک از ۳۰ زوج‌ جوان هم خبر داد و افزود: این اقدام با هدف ایجاد اشتغال برای نوعروسان انجام شده است.

سعادت نژاد بدون اشاره به هزینه‌های پیش بینی شده برای این مراسم، اضافه کرد: تمامی هزینه‌های توسط بنده انجام خواهد شد و هیچ توقعی از کسی بویژه زوج‌های جوان، جز دعای خیر ندارم.

استان گلستان ۲ میلیون نفر جمعیت دارد که افزون بر ۴۰۰ هزار نفر آن در شهرستان گنبدکاووس سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha