۲۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۲۱
کد خبر: 85627604
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روسای مجلس ایران و عراق در ژنو دیدار کردند

۲۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۲۱
کد خبر: 85627604
روسای مجلس ایران و عراق در ژنو دیدار کردند

تهران - ایرنا - رئیس مجلس عراق با محمدباقر قالیباف در حاشیه اجلاس اتحادیه بین‌المجالس دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمدباقر قالیباف امروز دوشنبه - ۲۳ مهرماه - در حاشیه یکصد و چهل و نهمین اتحادیه بین‌المجالس که در ژنو در حال برگزاری است با رئیس مجلس عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

یکصد و چهل و نهمین اجلاس بین‌المجالس (IPU) از روز یکشنبه - ۲۲ مهرماه - در شهر ژنو کشور سوئیس با حضور محمدباقر قالیباف و سایر روسای پارلمان‌های کشورهای جهان آغاز شد و این اجلاس تا پنج‌شنبه ۲۶ مهرماه ادامه خواهد داشت.

منوچهر متکی، امیرحسین ثابتی، علی‌اصغر باقرزاده، محمود نبویان، شارلی انویه تکیه، محمدمهدی شهریاری و الهام آزاد، رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان را در این اجلاس همراهی می‌کنند.

اتحادیه بین‌المجالس (IPU) در نقش بازوی پارلمانی سازمان ملل متحد سالانه دو اجلاس اصلی برگزار می‌کند که روسا و سایر نمایندگان پارلمان‌های جهان در آن به تبادل نظر و تصویب قطعنامه می‌پردازند.

موضوع گفتگوی این دوره از اجلاس «استفاده از علم، فناوری و نوآوری (STI) برای آینده‌ای مسالمت‌آمیزتر و پایدارتر» است و در این اجلاس تمام نهادهای قانونی IPU، از جمله شورای بین‌المجالس، مجمع، کمیته‌های چهارگانه دائمی، سمینارهای نمایندگان جوان و زن تشکیل جلسه خواهند داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha