۲۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۵۲
کد خبرنگار: 2748
کد خبر: 85627639
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار اداره کل امنیتی انتظامی لرستان در خصوص بکارگیری اتباع بیگانه

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری لرستان در خصوص بکارگیری و اشتغال اتباع بیگانه در واحدهای اقتصادی استان هشدار داد و گفت: بیشتر این افراد در فعالیت های مربوط به کشاورزی و دامپروری مشغول هستند.

به گزارش ایرنا؛ عباس علیشاهیان روز دوشنبه در جلسه کنترل و ساماندهی اتباع بیگانه استان افزود: حضور هر تبعه بیگانه غیرمجاز در واحدهای مربوط به تمامی دستگاه های اجرایی به ویژه شهرداری ها، صنعت و معدن، واحدهای تولیدی، صنعتی، خدماتی، اقتصادی و کشاورزی غیرقانونی است.

وی اظهار داشت: باتوجه به شرایط و وضعیت استان، بیشتر مشاغل در حوزه کشاورزی و دامپروی بوده که به نوعی سخت است و کارفرمایان تمایل دارند در این فعالیت ها از اتباع بیگانه استفاده کنند که این اقدام جرم است.

مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری لرستان به حضور کشاورزان غیر بومی در لرستان اشاره کرد و ادامه داد: کشاورزان استان های همجوار با کرایه زمین های استان از اتباع بیگانه غیرمجاز برای کار در مزارع خود استفاده می کنند که در صورت شناسایی، مالکان زمین و کارفرمایان جریمه خواهند شد.

علیشاهیان به ضعف فرهنگ کار در استان اشاره کرد و گفت: همه دستگاه های اجرایی و نهادهای مردمی باید در خصوص تغییر نگرش و فرهنگ کار تلاش کنند؛ چراکه شغل، تنها پشت میز نشینی و نگهبانی نیست و از طرفی کارفرمایان نیز نباید شرایط سخت و بدون امکانات را برای کارجویان استان فراهم کنند.

وی با بیان اینکه حضور اتباع بیگانه غیرمجاز علاوه بر اشغال فرصت های شغلی مسائل امنیتی و آسیب های اجتماعی را به دنبال دارد، تصریح کرد: دستگاه های اجرایی از جمله صمت و جهاد کشاورزی باید برای جلوگیری از بکارگیری و اشتغال اتباع خارجی در مشاغل مختلف از جمله در کارخانجات اهتمام لازم را بکار ببندند که به شدت و دقت مورد رصد قرار خواهند گرفت.

مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری لرستان گفت: در صورت بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز توسط کارفرمایان در مرحله اول جریمه سنگین و مرحله دوم به مرجع قضائی معرفی می شوند که در این راستا گشت های مشترک فعال است و بر اساس گزارش مراجع و دستگاه های اداری و نیز گزارشات مردمی نسبت به بررسی و رصد مراکز مختلف اقدام می کند.

علیشاهیان تصریح کرد: کارفرمایان در صورت نیاز به نیروی کار می توانند با مراجعه به ادارات کار و کاریابی های استان نسبت به بکارگیری و اشتغال کارگران بومی اقدام کنند.

بر اساس بخشنامه شورای عالی امنیت ملی در سال ۸۵، لرستان جزو استان های ممنوعه در خصوص بکارگیری اتباع افغان (حتی مجاز) است و بکارگیری اتباع مجاز سایر کشورها با شرط داشتن تخصص خاص، آموزش و انتقال تجربیات و دانش به نیروی بومی مجاز می باشد.

۳۸۴ تبعه غیرمجاز خارجی فعال در واحدهای تولیدی استان امسال شناسایی و اخراج شده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha