۲۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۴۳
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85626264
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۶۱ تبعه غیرمجاز در شهر خرم آباد شناسایی شد

۲۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۴۳
کد خبر: 85626264
۱۶۱ تبعه غیرمجاز در شهر خرم آباد شناسایی شد

خرم آباد - ایرنا - معاون خدمات شهری شهرداری خرم آباد گفت: ۱۶۱ نفر از اتباع غیرمجاز طی ۶ ماهه نخست امسال در این شهر شناسایی و با همکاری نیروی انتظامی از مناطق مختلف جمع آوری شدند.

حمید علیرضایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نیروی انتظامی مسوول اصلی جمع آوری اتباع غیر ایرانی است اما طی تفاهم نامه شهرداری با این نهاد، اتباعی که در کارگاه ها، فعالیت های عمرانی و ساختمان های در حال احداث شهری مشغول هستند توسط گشت اجراییات شهرداری شناسایی و پس از هماهنگی با نیروی انتظامی به اردوگاهی در شهر اراک منتقل می شوند.

وی با اشاره به هزینه بر بودن انتقال این اتباع غیرمجاز تصریح کرد: حضور این اتباع به صورت غیرقانونی علاوه بر اینکه معضلات و چالش های فرهنگی و اجتماعی بسیاری را برای شهروندان ایجاد می کند باعث از دست رفتن فرصت های شغلی برای بیکاران استان می شود.

به گزارش ایرنا، اکنون آمار دقیقی از تعداد اتباع خارجی مقیم در ایران وجود ندارد اما تعداد بسیار زیادی از اتباع خارجی به طور غیرقانونی و بدون داشتن مجوز اقامت وارد کشور و بدون توجه به ضوابط جمهوری اسلامی مقیم ایران شده اند و به فعالیت‌های اقتصادی مشغول هستند.

برخی آمارهای موجود از مرکز آمار ایران حاکی از آن است که بیش از ۹۷ درصد مهاجران رسمی در مهاجرت به ایران طی سال ۱۴۰۲ مربوط به مهاجران افغانستانی است.

اتباع خارجی افغانستانی‌ مقیم ایران با تابعیت افغانستان وارد بازار کار ایران شده‌اند و سهم بالایی نیز تا چند سال آینده به جمعیت موجود در بازار کار اضافه می‌کنند که این موضوع می‌تواند بر بازار کار و اشتغال کشور تاثیری جدی داشته باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha