قارداشی: به جز نوشاد و بنیامین عملکرد نفرات ما متوسط بود/ سهمیه جهانی دوبل را گرفتیم

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون تنیس‌روی‌میز با بیان اینکه انتظارات از این رشته بالا رفته است، گفت: عملکرد ملی‌پوشان به جز نوشاد عالمیان و بنیامین فرجی در مسابقات آسیایی متوسط بود.

مهرداد علی‌قارداشی در گفت‌وگو با ایرنا درباره عملکرد تیم‌های ملی تنیس‌روی‌میز زنان و مردان در مسابقات قهرمانی آسیا، اظهار داشت: عملکرد بچه‌ها به جز نوشاد عالمیان و بنیامین فرجی در این مسابقات متوسط بود. نوشاد و بنیامین مقابل قهرمانان چینی بردهایی کسب کردند که ما هم تصورش را نداشتیم. این بردها بازتاب خوبی داشت و حتی رئیس فدراسیون جهانی شخصا برتری بنیامین فرجی را مقابل قهرمان جهان و المپیک به من تبریک گفت.

رئیس فدراسیون عربستان به بنیامین قول داد تا با سهمیه این کشور به مسابقات برود

وی افزود: رئیس کنفدراسیون آسیا هم ضمن تبریک، قول مساعدت ویژه‌ای برای بنیامین را داد. از آنجایی که فرجی نوجوان است و سن کمی دارد، رئیس کنفدراسیون آسیا دوست دارد تا نخبه‌ها را حمایت کند. رئیس فدراسیون عربستان در حضور بنیامین قول داد که برای مسابقات تنیس‌روی‌میز در سال ۲۰۲۵، او را دعوت کند.

رئیس فدراسیون تنیس‌روی‌میز، عنوان کرد: خدا را شکر نوشاد عالمیان نه تنها سهمیه انفرادی مسابقات جهانی قطر را کسب کرد بلکه سهمیه دوبل را هم با نیما و از طریق رنکینگ گرفت. هرچند الان سهمیه دوبل اعلام نشده، اما قول صدرصد می‌دهم که سهمیه دوبل جهانی را هم بچه‌های ما گرفته‌اند.

قارداشی: به جز نوشاد و بنیامین عملکرد نفرات ما متوسط بود/ سهمیه جهانی دوبل را گرفتیم

شگفتی مسابقات پایین آمدن قدرت چین بود

وی ادامه داد: در این مسابقات یک شگفتی رخ داد و این بود که در انفرادی زنان و مردان، چینی‌ها که همواره در سطح اول دنیا بودند، نتوانستند به قهرمانی برسند و قدرت آنها خیلی پایین‌تر بود. هرچند آنها یک بازیکن تاپ را نیاورده بودند. فینال انفرادی زنان بین کره شمالی و ژاپن بود و چین نتوانست به فینال برسد. در فینال انفرادی مردان هم چین نتوانست به مقامی برسد.

قارداشی در پاسخ به این پرسش که چرا سطح بازیکنان به جز نوشاد و بنیامین در این مسابقات متوسط بود، خاطرنشان کرد: هر بازیکنی فراز و نشیب دارد و برخی از آنها درگیر بازی در مسابقات لیگ اروپا و آسیا هستند. شاید انتظارات از تنیس‌روی‌میز بالا رفته باشد. برخی از بازیکنان تجربه اول خود را پشت سر می‌گذاشتند.

قارداشی: به جز نوشاد و بنیامین عملکرد نفرات ما متوسط بود/ سهمیه جهانی دوبل را گرفتیم

شهسواری از شدت درد گریه می‌کرد

وی اضافه کرد: شهسواری از ناحیه گوش دچار مشکل شدیدی شده بود و به حدی درد داشت که همواره گریه می‌کرد و به همین دلیل بد بازی کرد. شیما صفایی از دیگر بازیکنان بهتر بازی کرد زیرا پینگ‌پنگ‌باز کره شمالی که در میکس دوبل المپیک پاریس نایب قهرمان شده بود را شکست داد. کره شمالی در بخش زنان در بالاترین سطح جهانی و المپیک قرار دارد و افتخار بزرگی بود که او یکی از پنج قهرمان کره شمالی را شکست دهد. از عملکرد پریناز حاجیلو هم راضی بودم.

با ۲۳ رای دوباره عضو هیات رئیسه فدراسیون جهانی شدم

رئیس فدراسیون تنیس‌روی‌میز درباره عضویتش در هیات رئیسه فدراسیون جهانی، گفت: چهار سال پیش هم این پست را داشتم و تصمیمات کلان و مهم تنیس‌روی‌میز جهان در این شورا گرفته می‌شود. قبلا نام آن هیات رئیسه بود و الان به شورا تغییر یافته است. من از ۲۹ رای ۲۳ رای اخذ کردم و دوباره عضو آن شدم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha