گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و چین در خصوص تحولات منطقه

تهران- ایرنا- وزرای خارجه ایران و چین در گفت‌وگوی تلفنی، بر ضرورت افزایش تلاش‌ها و ابتکارهای دیپلماتیک با طرف‌های مختلف منطقه‌ای و بین المللی جهت جلوگیری از تشدید تنش و ناامنی در منطقه غرب آسیا تاکید کردند.

به گزارش گروه سیاست خارجی ایرنا؛ سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان که در سفر عمان منطقه‌ای به سر می‌برد امروز دوشنبه (۲۲مهرماه)، در پاسخ به تماس تلفنی وانگ یی وزیر امور خارجه چین با سفارت ایران در مسقط، در مورد آخرین وضعیت تحولات در منطقه غرب آسیا گفت‌وگو و رایزنی کرد.

وزیرخارجه چین با اشاره به روابط مهم و راهبردی کشورش با ایران، بر ضرورت افزایش تلاش ها و ابتکارهای دیپلماتیک با طرف های مختلف منطقه ای و بین المللی جهت جلوگیری از تشدید تنش و ناامنی در منطقه غرب آسیا تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز با استقبال از تلاش‌های دولت چین جهت توقف آتش افروزی و جنایت رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان، بی عملی شورای امنیت سازمان ملل به دلیل کارشکنی آمریکا را فاجعه بار توصیف کرد و از نقش آفرینی چین برای کمک به حفظ صلح و امنیت منطقه ای قدردانی نمود.

در این گفت‌وگوی تلفنی همچنین در خصوص روابط دوجانبه و دیدار روسای جمهور دو کشور در حاشیه اجلاس سران بریکس در قازان بحث و تبادل نظر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha