ساخت پل مردهک  عنبرآباد ۴۰ هزار نفر را بهره‌مند می‌کند

جیرفت- ایرنا- مراحل ساخت پل مردهک در شهرستان عنبرآباد امروز دوشنبه با حضور نماینده مجلس و مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان آغاز شد تا ۴۰ هزار نفر بعد از بهره برداری از آن بهره مند شوند.

به گزارش ایرنا نماینده مردم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در آیین آغاز ساخت این پل گفت: پل ورودی شهر مردهک، جبالبارز جنوبی را به جیرفت و عنبرآباد وصل می کند و جای یک پل فلزی کوچک را می گیرد.

بهنام سعیدی افزود: با همکاری همه مسئولان این طرح با اعتبار ۱۵۰میلیارد ریال به مرحله اجرا رسید و زمانی که بهره برداری برسد بیش از ۴۰ هزار نفر از مردم بخش جبالبارز جنوبی از آن بهره مند می شوند.

وی یادآور شد: از مدیرکل راهداری و پیمانکار می خواهیم در ساخت این پل تسریع کنند و پیگیر تامین اعتبارات ملی این طرح باشند.

سعیدی اضافه کرد: مدیر و پیمانکاری که امروز کلنگ زنی می کند موظف است اعتبار را تامین و پل را به موقع به بهره برداری برساند.

مدیرکل راهداری و و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان هم این آیین گفت: پل ورودی شهر مردهک ۲ سال توسط راهداری پیگیری می شد اما تلاش ها برای آغاز طرح بی نتیجه می ماند.

مجتبی محمودی افزود: نماینده مجلس اعتباراتی که در اختیار دارد را به این طرح آورد که اعتبارات استانی محسوب می شود اما در بخش اعتبارات ملی با وجود پیگیری ها ما نتوانستیم کاری از پیش ببریم که با پیگیری نماینده این اعتبار هم اختصاص یافت و شاهد آغاز طرح هستیم.

وی با بیان اینکه این طرح با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال و قرارداد ۲۴ ماه آغاز شده است افزود: این پل با عرض ۱۱.۴۰ متر دارای سه دهانه ۱۰ متر و ۲ پیاده رو یک و نیم متری است.

محمودی با اشاره به اینکه در شهرستان عنبرآباد یک طرح مهم دیگر هم در حال اجرا است که برای جنوب استان هم مهم است ادامه داد: این طرح محور نرگسان است که مدت زیادی تعطیل شده بود که با سه قرارداد در حال انجام است و به زودی ۶ کیلومتر آن به بهره برداری می رسد.

وی اضافه کرد: پل بزرگ این طرح تکمیل شده و به بهره برداری رسیده است و در کل به جد پیگیر طرح های ۲ شهرستان جیرفت و عنبرآباد هستم.

ساخت پل مردهک  عنبرآباد ۴۰ هزار نفر را بهره‌مند می‌کند

آغاز ساخت تقاطع غیر همسطح ملک آباد در جیرفت

طرح تقاطع غیر همسطح ملک آباد در محور جیرفت – میانچیل یکی دیگر از طرح هایی بود که مراحل ساخت آن امروز با حضور نماینده مجلس آغاز شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان در آیین کلنگ زنی این طرح گفت: این مسیر یک تقاطع پرتصادف و پرحادثه بود که ساخت تقاطع غیر همسطح برای آن ضروری بود بنابراین این طرح با اعتبار ۲۲۰ میلیارد ریال طی مدت ۱۸ ماه به بهره برداری می رسد.

محمودی افزود: در سال ۱۴۰۱ حدود ۴۰ کیلومتر راه روستایی در جیرفت احداث کردیم، در سال گذشته هم ۴۲ کیلومتر و در نیمه نخست امسال هم حدود ۲۰ کیلومتر راه روستایی در این شهرستان احداث کردیم.

وی اضافه کرد: جیرفت در زمینه درصد برخورداری راه های روستایی رتبه آخر را در جنوب استان دارد اما به میزان سه برابر قبل کار انجام دادیم و برای رسیدن به نقطه مطلوب هم هنوز فاصله داریم.

مدیرکل راهداری جنوب کرمان تاکید کرد:۱۲۰ طرح فعال داریم، از جمله تعریض محور جیرفت – بلوک که قراردادهای کل محور بسته شده و تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

وی افزود: اصلاح نقاط حادثه خیز به ویژه در دلفارد از دیگر فعالیت ها است که برای آنها قراردادی به ارزش ۲۷۰ میلیار ریال بسته شده است.

نماینده مردم شهرستان جیرفت و عنبرآباد هم در آیین آغاز به کار ساخت طرح تقاطع غیر همسطح ملک آباد گفت: بازه زمانی تعیین شده برای بهره برداری از این طرح رعایت شود و پیگیر انجام آن باشند

سعیدی افزود: معتقدم هرچه در حوزه راه کار کنیم باز هم جای کار وجود دارد و هر کدام از این اقدامات می تواند نجات دهنده یک انسان باشد.

وی یادآور شد: امروز یک همدلی و هراهی بین مدیران دستگاه های اجرایی وجود دارد و امیدواریم با آوردن مسئولان کشوری به جنوب استان هم جنوب را معرفی کرده و ظرفیت ها را بگوییم و هم در کنار آن مشکلات و نواقص را مطرح کنیم.

ساخت پل مردهک  عنبرآباد ۴۰ هزار نفر را بهره‌مند می‌کند

فرماندار جیرفت هم در این آیین گفت: شهرستان رکوردار راه های روستایی خاکی در جنوب استان است و حدود یک هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه روستایی خاکی داریم.

احمد بلندنظر اضافه کرد: چون سه بخش این شهرستان منطقه کوهستانی است برای هرکیلومتر راه باید ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه کنیم اما در مناطق جلگه ای این هزینه ۳۰ تا ۴۰ میلیارد ریال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha