۲۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۷:۰۲
کد خبر: 85627793
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تشدید تحریم‌های ضدایرانی انگلیس به بهانه عملیات «وعده صادق ۲»

لندن – ایرنا – دولت انگلیس روز دوشنبه در واکنش به پاسخ مشروع ایران علیه اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی، تحریم‌های جدیدی را علیه شماری از مقام‌های نظامی و نهادهای ایران وضع کرد.

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه انگلیس در بیانیه‌ای که یک نسخه آن در تارنمای دولت این کشور منتشر شد اعلام کرد؛ امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش، امیر سرتیپ «محمدحسین دادرس» جانشین فرمانده کل ارتش، امیر سرتیپ «حمید واحدی» فرمانده نیروی هوایی ارتش، سردار «محمد کاظمی» فرمانده سازمان اطلاعات سپاه، دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ کننده ارتش و سردار «علی‌محمد نائینی» سخنگو و معاون روابط عمومی سپاه را تحریم کرده است.

بر اساس این بیانیه، سازمان فضایی ایران و دفتر طراحی سامانه های قوای محرکه فرزانگان نیز به فهرست تحریم‌های دولت انگلیس اضافه شده‌اند.

طبق اعلام وزارت امور خارجه انگلیس دارایی های افراد و نهادهای تحریم شده در این کشور مسدود و شرکت ها و شهروندان انگلیسی از مراوده مالی با آنان ممنوع شدند. همچنین اشخاص حقیقی تحریم شده حق سفر به انگلیس را نداشته و ورود یا گذر آنها به این کشور ممنوع است.

دیوید لمی وزیر امور خارجه انگلیس با چشم‌پوشی از اقدامات تجاوزکارانه و جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی که منطقه غرب آسیا را دچار تنش کرده است، ادعا کرد: با وجود هشدارهای مکرر، اقدامات خطرناک ایران و نیروهای نیابتی آن باعث تشدید بیشتر تنش در خاورمیانه شده است. پس از حمله موشکی بالستیک این کشور به اسرائیل (فلسطین اشغالی)، ما ایران را مورد بازخواست قرار دادیم و کسانی را که این اقدامات را تسهیل کرده‌اند، افشا کردیم.

وی مدعی شد: ما در کنار متحدان و شرکای خود، به اتخاذ تدابیر لازم برای به چالش کشیدن تهدیدات غیرقابل قبول ایران و فشار برای کاهش تنش در سراسر منطقه ادامه خواهیم داد.

به گزارش ایرنا، اقدامات تجاوزکارانه و جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه و اخیرا در لبنان، منطقه غرب آسیا را بشدت دچار تنش کرده است. ارتش اسرائیل پس از تبدیل نوار غزه به یک ویرانه، حملات گسترده‌ای را علیه مناطق مختلف جنوب لبنان آغاز کرده است. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل ششم مهر ماه به پشتوانه حمایت‌های آمریکا و در حالیکه برای سخنرانی در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به سر می برد، دستور ترور سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را صادر کرد.

در عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی، علاوه بر دبیرکل و شماری از فرماندهان حزب الله لبنان، «سرتیپ پاسدار عباس نیلفروشان» از فرماندهان پیشکسوت و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشار سپاه در لبنان نیز به همرزمان شهید خود پیوست.

بر همین اساس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۱۰ مهرماه ۱۴۰۳ برابر با اول اکتبر ۲۰۲۴ در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در پاسخ به اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی، با پرتاب ده‌ها موشک بالستیک اهداف مهم نظامی امنیتی را در قلب سرزمین های اشغالی مورد هدف قرارداد.

این عملیات با تصویب شورای عالی امنیت ملی و ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح و حمایت و پشتیبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع صورت گرفت و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد، چنانچه رژیم صهیونیستی به این عملیات که منطبق بر حقوق قانونی کشور و قوانین بین المللی است واکنش نظامی نشان دهد با حملات کوبنده و ویرانگر بعدی مواجه خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha