۲۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۹:۱۷
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85627884
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروژه فرودگاه بین‌المللی گوادر افتتاح شد

اسلام‌آباد - ایرنا - نخست وزیران پاکستان و چین در مراسم امضای ۱۳ سند همکاری در اسلام‌آباد، تکمیل پروژه ساخت فرودگاه بین‌المللی «گوادر» واقع در ایالت بلوچستان را به طور مجازی افتتاح کردند.

به گزارش دوشنبه شب ایرنا از روابط عمومی دفتر نخست وزیری پاکستان، محمد شهباز شریف و لی چیانگ طی دیدار رسمی در اسلام‌آباد شاهد امضای ۱۳ سند همکاری و یادداشت تفاهم نامه در حوزه‌های مختلف میان دو کشور بودند.

تکمیل پروژه ساخت فرودگاه بین‌المللی در شهر بندری گوادر واقع در ایالت بلوچستان پاکستان که با سرمایه‌گذاری و مشارکت مستقیم چین صورت گرفته نیز توسط نخست وزیران دو کشور به طور مجازی افتتاح شد. عملیات اجرایی ساخت این فرودگاه در بندر گوادر در فروردین ۱۳۹۸ کلید خورد.

به گفته مقامات چینی، مانند دیگر پروژه‌های اقتصادی مربوط به طرح راهروی مشترک اقتصادی پاکستان-چین، فرودگاه گوادر نیز از محل اعطای وام چین تأمین مالی نشده بلکه از طریق تخصیص اعتبار توسط دولت پکن صورت گرفته است.

براساس این گزارش، نخست وزیران پاکستان و چین اظهار داشتند که فرودگاه بین‌المللی گوادر برای توسعه منطقه به ویژه تحکیم روابط راهبردی میان دو کشور نقش محوری خواهد داشت.

شهباز شریف با اشاره به امضای اسناد همکاری با چین در حوزه‌های امنیتی، عمرانی، حمل و نقل، فرهنگی و بانکی، گفت: پاکستان به دوستان چینی خود اطمینان می دهد که از هیچ اقدامی برای تامین امنیت منافع و اتباع چین فروگذار نخواهد کرد.

در جریان سفر نخست وزیر چین به پاکستان که پس از ۱۱ سال صورت گرفته است دو کشور قرارداد همکاری برای تبادل ارزهای ملی یکدیگر را نیز امضا کردند.

لی چیانگ نخست وزیر چین امروز برای سفر رسمی چهار روزه وارد اسلام‌آباد شد و علاوه بر دیدار با رئیس جمهور و فرمانده ارتش پاکستان قرار است در بیست و سومین نشست روسای دولت‌های کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در اسلام‌آباد شرکت کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha