۲۶ مهر ۱۴۰۳، ۷:۴۱
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85627970
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۱۲ کیلومتر شبکه آب شهری در کردستان اصلاح شد

سنندج- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: نیمه اول امسال، ۱۲.۶۲ کیلومتر عملیات اصلاح شبکه آب شهری اجرا شد که بیشترین آن مربوط به شهرستانهای سقز، سنندج و مریوان بود.

محمد فرهاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طی ۶ ماهه نخست سالجاری ۳۲.۹۳ کیلومتر عملیات اصلاح و توسعه شبکه و خطوط انتقال آب شهری در استان اجرا شد.

وی ادامه داد: از این میزان ۱۴.۴۳ کیلومتر توسعه شبکه آب شهری بوده است که بیشترین میزان آن مربوط به شهرستانهای مریوان، کامیاران و سقز بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: در بخش خطوط انتقال آب شهری نیز ۵.۸ کیلومتر عملیات توسعه انجام شده که بیشترین آن مربوط به شهرستان سنندج است.

فرهاد یادآور شد: با توجه به نیازمندهای جدیدی که در حوزه ساماندهی به طور مرتب در شهرها ایجاد می شود، اجرای عملیات اصلاح و توسعه شبکه ها و خطوط انتقال آب، امری ضروری است که به طور جدی توسط شرکت آبفا دنبال می شود.

وی بیان اینکه در استان ۵۸۳ هزار فقره اشتراک آب وجود دارد، افزود: مجموع آب استحصال در کل استان حدود ۱۶۸ میلی مترمکعب در طول سال است که ۵۰ درصد آن از محل آب‌های سطحی و ۵۰ درصد نیز از محل آب‌های زیرزمینی تامین می‌شود.

در حال حاضر از هزار و ۶۷۷ روستای کردستان، هزار و ۴۷ روستا تحت پوشش شرکت آبفای کردستان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha