وداع با فرمانده راه مقاومت از نجف و کربلا تا تهران/حضور سرداری که قوت قلب شد

تهران-ایرنا- هنگامی که فرمانده نیروی قدس سپاه پا به میدان امام حسین(ع) نهاد مردم شعار «حید، حیدر» سر دادند. این استقبال مردمی تداعی کننده گفته تاریخی حاج قاسم است که گفته بود «ما ملت امام حسینیم، ما ملت شهادتیم».

به گزارش خبرنگار ایرنا، عصر ۷ مهرماه حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای خبر از شهادت سید حسن نصرالله در حمله جنایتکارانه صهیونیست‌ها به ضاحیه جنوبی بیروت داد. این خبر فقط لبنانی‌ها را داغدار نکرد، بلکه مردم ایران هم عزادار شدند، اما عزایی از جنس سیدالشهدا (ع) یعنی زنده کننده و پیش برنده و شوق‌آفرین برای کار و پیشرفت.

درکنار سیدمقاوت، یک سردار سپاه نیز که در خط مقاومت ایفای نقش می‌کرد، شهید شد. سردار عباس نیلفروشان از رزمندگانی محسوب می‌شد که هیچ‌گاه میدان مبارزه را ترک نکرد. او که از فروردین ماه امسال به‌عنوان مستشار ارشد سپاه در لبنان منصوب شده بود، یکی از فرماندهان راهبردی سپاه بود و شناختی دقیق و واقع‌بینانه از رژیم صهیونیستی و توانمندی‌های حزب‌الله داشت و همین اشراف و اطلاعات عمیقش از تاکتیک‌های صهیونیست‌ها منجر شده بود که چشم دیدن وی را نداشته باشند.

شاید برای مخاطب و توده مردم اینگونه پنداشته شود که نیلفروشان عزیز به دلیل حضور در ساختمان حزب الله ـ در ضاحیه و همراهیش با سید مقاومت ـ به فیض شهادت نایل آمد اما مدت‌ها بود که اتاق جنگ رژیم آپارتاید به دنبال ترور او بود. نقشه ترور سردار نیلفروشان به سال ۱۴۰۱ برمی‌گردد، زمانی که وی به‌عنوان مسئول عملیات کل سپاه با قدرت فرماندهی و حضور میدانی خود مانع از تحقق نقشه‌های تجزیه‌طلبانه دشمن شد، این موضوع کنار سایر ضرباتی که با طراحی او بر پیکره آمریکا و رژیم صهیونیستی وارد شده بود، موجب شد در سال ۱۴۰۱ در لیست ترور آمریکایی‌ها قرار بگیرد و از آن زمان بود که موضوع ترور وی در دستور کار سرویس‌های اطلاعاتی دشمن قرار گرفت.

وداع با فرمانده راه مقاومت از نجف و کربلا تا تهران/ حضوری سرداری که قوت قلب تهرانی‌ها شد

البته خبر تایید شهادت سردار سپاه ما ۲۰ مهرماه در رسانه‌ها مخابره شد، چون تا آن وقت هنوز پیکر وی یافت نشده بود؛ «امینِ سید» هرچند دیر به وطن بازگشت اما استقبال گرمی از او شد. قبل از آنکه پیکر به تهران اعزام شود، مراسم تشییع در کربلای معلا و نجف اشرف برگزار و سردار شهید در حرمین سید و سالار شهیدان امام حسین (ع)، قمر بنی هاشم (ع) و امیر المومنین علی (ع) طواف داده شد. این صحنه مرا یاد وداع مردم عراق با سردار دلها «حاج قاسم سلیمانی» در دی ماه سال ۹۸ انداخت.

درآن دوره هم عراقی ها برای سردار مقاومت سپاه سنگ تمام گذاشتند و این بار نوبت به نیلفروشان رسید؛ مردان سپاه در مسیر مبارزه هم مقتدر و محکم ظاهر می‌شوند و هم شیفته و عاشق شهادت هستند و شهادت مزد تلاش و مجاهدت‌های او چه در ۸ سال دوران دفاع مقدس و چه در دفاع از کیانِ مقاومت در لبنان بود.

پیش از این نمی‌خواهم مقدمه را طولانی کنم و به اصل روایت خواهم پرداخت. شب گذشته پیکر سردار نیلفروشان وارد کشور شد، تا مراسم تشییع صبح روز سه شنبه(امروز) در میدان امام حسین(ع) برگزار شود؛ صبح زود راهی برنامه شدم تا گزارشی از حاشیه‌ها مکتوب و منتشر کنم. شروع مراسم ساعت ۹ صبح اعلام شده بود اما تهرانی‌ها از ۸ صبح در اطراف میدان حضور یافته بودند، مترو هم حسابی شلوغ بود.

قصد خروج از مترو امام حسین(ع) را داشتم اما به دلیل ازدحام جمعیت زمان زیادی را در ایستگاه به سر بردم تا خلوت شود. هنگامی که به مقصد رسیدم قشرهای مختلفی از پیر و جوان و زن و مرد را دیدم که آمده بودند تا با سردار خداحافظی کنند.

وداع با فرمانده راه مقاومت از نجف و کربلا تا تهران/ حضوری سرداری که قوت قلب تهرانی‌ها شد

عقربه‌ها ساعت ۸:۲۰ را نشان می‌داد که پیکر وارد میدان امام حسین(ع) شد و مردم با اهدای شاخه‌های گل از شهید نیلفروشان استقبال کردند و جمعی از آنها هم حلقه و انگشتر خود را با پیکر شهید تبرک می‌کردند.

شرکت کنندگان، پرچم‌های جمهوری اسلامی، حزب الله و فلسطین و پلاکاردهای «مرگ بر آمریکا»، «تا آخر ایستاده ایم» و تصاویری از رهبر معظم انقلاب، سید حسن نصرالله و شهید نیلفروشان در دست داشتند.

مردم حاضر در میدان با مشت‌های گره کرده شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر صهیونیست» سر می‌دهند.

صندلی‌هایی هم برای مسئولان کشوری و لشکری اختصاص داده بودند تا در آنجا جلوس کنند، زیر لب به خودم گفتم احتمال زیاد فرماندهان زیادی خواهند آمد اما برعکس، علاوه بر نظامی‌ها، مسئولان کشوری هم در میدان آئینی پایتخت حاضر شده بودند تا در مراسم تشییع سردار نیلفروشان شرکت کنند.

مسعود پزشکیان رئیس جمهور، سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه، حجت الاسلام غلامحسین محسن اژه‌ای رئیس قوه قضاییه، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه، سردار عزیز جعفری فرمانده سابق سپاه، سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ کننده سپاه، سردار ایرج مسجدی معاون هماهنگ کننده نیروی قدس سپاه، سردار قاسم رضایی جانشین فرماندهی فراجا، محمد جعفر منتظری رئیس دیوان عالی کشور، سردار حسن حسن زاده فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ و محمد مخبر مشاور و دستیار رهبر انقلاب و سفیر ایران در یمن در این مراسم حضور داشتند.

وداع با فرمانده راه مقاومت از نجف و کربلا تا تهران/ حضوری سرداری که قوت قلب تهرانی‌ها شد



علاوه بر حضور خانواده سردار شهید نیلفروشان، جمعی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم از جمله همسر سردار شهید حسین همدانی و سردار شهید سید حمید تقوی فر در مراسم تشییع پیکر شهید راه مقاومت شرکت کرده بودند.

اما حضور یک نفر توجه رسانه‌ها و مردم را بیشتر از دیگران به خود جلب کرد. پس از عملیات ۷ مهر، رژیم صهیونیستی با هدف ترور سید هاشم صفی الدین دوباره ضاحیه را بمباران کرد. این عملیات که تمام شد رسانه‌های اسرائیلی جشن و پایکوبی راه انداختند و مدعی شدند ما فرمانده نیروی قدس سپاه را ترور کرده ایم! «زهی خیال باطل»

حاج اسماعیل زنده است و با قوت و قدرت، مقاومت را فرماندهی می کند و همچنان کابوس نتانیاهو و اشغالگران قدس است. او قبل از این ۱۶ مهرماه پیامی مکتوب به «هفتمین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی» صادر کرد اما از آنجا که دشمنان ما احمق و نادان هستند، باز این پیام را ساختگی می‌دانستند و می‌گفتند چرا در انظار عمومی ظاهر نمی شود!؟

همین‌که سردار قاآنی پا به میدان امام حسین(ع) نهاد مردم شعار «حید، حیدر» سر دادند. این استقبال مردمی تداعی کننده گفته تاریخی حاج قاسم است که گفته بود «ما ملت امام حسینیم، ما ملت شهادتیم».

فرمانده نیروی قدس سپس در صندلی و درکنار سردار نجات و محسن رفیق دوست نشست و مراسم را دنبال کرد؛ عکاسان زیادی دور او حلقه زدند تا حضور حاج اسماعیل را ثبت کنند. قطعا این تصویر برای دشمن سنگین است. اما تصویر زیبا و ماندگاری شد. خداقوت سردار! دیدن شما یک قوتی به ما در سنگر رسانه و جهاد تببین داد.

سردار محمدعلی جعفری فرمانده سابق سپاه و فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه‌الله (عج) وقتی با سرلشکر حسین سلامی مواجه شد خوش و بش صمیمی با او کرد و کنارش نشست. این هم تصویر جالب شد؛ حضور دو فرمانده در کنار یکدیگر.

وداع با فرمانده راه مقاومت از نجف و کربلا تا تهران/ حضوری سرداری که قوت قلب تهرانی‌ها شد

حاج محمود کریمی، سید مجید بنی فاطمه و سید محمود علوی در این مراسم به مدیحه سرایی پرداختند.

زمانی که محمود کریمی پشت تریبون قرار گرفت از سفر «محمد باقر قالیباف» به بیروت و موضع‌گیری‌های رئیس دولت چهاردهم در قبال کانون مقاومت قدردانی کرد و گفت: دشمن از جامعه‌ای که یک دست باشد، می‌ترسد؛ الحق و الانصاف سفر رئیس مجلس‌ ما دیدنی و ستودنی بود، موضع‌گیری‌های شفاف رئیس‌جمهور نیز واقعاً ستودنی است.

آقای رئیس جمهور درحال ترک مراسم بود که خبرنگاران نزدیک او شدند، یک خبرنگار خانم با صدای بلند به پزشکیان گفت وضعیت منطقه را چگونه می‌بینید؟ رئیس جمهور هم کوتاه پاسخ داد و گفت: تاآخر ایستاده ایم.

محمد مخبر معاون اول دولت سیزدهم که به تازگی مشاور ودستیار مقام معظم رهبری شده است وقتی با خبرنگاران رو به رو شد به پرسشی پاسخ نداد و رفت.

سخنرانان مراسم حجت الاسلام محمد منتظری رئیس دیوان عالی کشور و حجت الاسلام حاجی صادقی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران بودند. با پایان سخنرانی، پیکر شهید نیلفروشان از میدان امام حسین (ع) به سمت میدان شهدا تشییع شد.

وداع با فرمانده راه مقاومت از نجف و کربلا تا تهران/ حضوری سرداری که قوت قلب تهرانی‌ها شد



مراسم وداع در پایتخت با پیکر شهید نیلفروشان پس از اقامه نماز مغرب و عشا در حسینیه فاطمه الزهرا (س) برگزار می‌شود. خداحافظ سردار؛ سلام ما را به شهدای مقاومت برسان.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha