انگلیس، فرانسه، آلمان و ایتالیا: حملات به صلحبانان سازمان‌ ملل در لبنان باید متوقف شود

لندن- ایرنا- وزرای خارجه چهار کشور انگلیس، فرانسه، آلمان و ایتالیا با صدور بیانیه‌ای مشترک، حملات رژیم صهیونیستی به نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد (یونیفیل) در جنوب لبنان را محکوم و تصریح کردند که این حملات باید فورا متوقف شود.

به گزارش ایرنا، در این بیانیه که یک نسخه آن دوشنبه شب در تارنمای دولت انگلیس منتشر شد، آمده است: ما وزرای خارجه فرانسه، آلمان، ایتالیا و بریتانیا نگرانی عمیق خود را در پی حملات اخیر ارتش (رژیم) اسرائیل به پایگاه‌های یونیفل که چندین صلحبان را مجروح کرد، ابراز می‌کنیم. ما تمام تهدیدها علیه امنیت یونیفل را محکوم می‌کنیم. این حملات باید فورا متوقف شود.

در این بیانیه با اشاره به اینکه حفاظت از نیروهای حافظ صلح بر عهده همه طرف‌های درگیر است، تاکید شده است: هرگونه حمله عمدی علیه یونیفل برخلاف قوانین بشردوستانه بین المللی و قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

دیپلمات‌های ارشد چهار کشور اروپایی تصریح کردند: ما از اسرائیل و همه طرف‌ها می‌خواهیم که به تعهدات خود برای اطمینان از ایمنی و امنیت پرسنل یونیفل پایبند باشند و به یونیفل اجازه دهند تا به وظایف خود ادامه دهد.

آنها همچنین بر نقش اساسی یونیفل در جنوب لبنان و اهمیت تلاش‌های سازمان ملل متحد برای حل و فصل درگیری‌های مسلحانه در منطقه تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، نیروهای حافظ صلح سازمان ملل که به اختصار یونیفل نامیده می‌شوند، در منطقه مرزی جنوب لبنان با شمال سرزمین‌های اشغالی مستقر هستند. تاکنون شماری از صلحبانان بر اثر حملات رژیم صهیونیستی مجروح شده‌ و این مساله با محکومیت گسترده جهانی مواجه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha