معرفی چهره نورانی شهدا به وسیله هنر از خلاقیت‌های ارزشمند و ماندگار است

اهواز - ایرنا - فرمانده سپاه خوزستان گفت که معرفی چهره نورانی و آرمان‌های شهدا با ابزار هنر از خلاقیت‌های ارزشمند و ماندگار تاریخ و راهی موثر در انتقال این مفاهیم و ارزش‌ها به نسل‌های بعد است.

به گزارش ایرنا ، سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور دوشنبه شب در اختتامیه رویداد هنری یوسف هور در یادمان سرلشکر شهید علی هاشمی اهواز اظهار کرد: سرلشکر شهید علی هاشمی آسایش و آرامش را به کشور هدیه کرد و هنرمندان گرامی استان با هنر و استعدادهای خود به تصویر کشیدند که یکی از مولفه‌های ارزشمند و برجسته کارهای هنری، به تصویر کشیدن زیبایی‌ها با هنر است.

وی افزود: هنر می تواند شخصیت‌های مهم، برجسته و ارزشمند کشور ما را با خلاقیت و زیبایی خود زیباتر نشان دهد.

فرمانده سپاه خوزستان ادامه داد: شخصیت های برجسته ایرانی از ابتدای دوران انقلاب تا دفاع مقدس و پس از آن در راه مبارزه با داعش و تروریسم بین‌الملل سینه سپر کرده و مقابل دشمن ایستادند.

وی بیان کرد: سید حسن نصرالله نیز ۴۰ سال مقابل پلیدترین رژیم جنایتکار جهان مبارزه کرد و نیاز است چهره و شخصیت این شهید گرانقدر نیز با خلاقیت های هنری برای آیندگان به تصویر کشیده شود.

سرتیپ پاسدار شاهوارپور گفت: رژیم جنایتکار صهیونیستی یک رژیم توسعه طلب و متجاوز است که در تمام دوران تاریخ امورات خود را با جنگ می گذراند.

وی اظهار کرد: در کشور آمریکا نیز دهها کارخانه در حال تولید سلاح برای ترویج جنگ و خشونت در جهان هستند و فروش سلاح برای استکبار جهانی به یک تجارت سودآور تبدیل شده است.

فرمانده سپاه خوزستان خاطرنشان کرد: سرداران رشید اسلام نظیر سرلشکر شهید علی هاشمی سالها مقابل رژیم بعث ایستادگی کردند و برای دفاع از خاک ایران اسلامی جان خود را فدا کردند و رسالت معرفی آرمان های این شهدای گرانقدر به نسل‌های جدید بر عهده ماست.

وی گفت: امروز رژیم صهیونیستی جنایتکار مردم غزه و لبنان را به صورت دسته جمعی با بمب‌های چندصد تنی مجازات می‌کند همانگونه که در دوران دفاع مقدس مردم مظلوم خوزستان و سایر شهرهای کشور به دست رژیم دست نشانده استکبار جهانی به خاک و خون کشیده شدند.

وی بیان کرد: افشای چهره خبیث استکبار جهانی و رژیم کودک‌کش صهیونیست و چهره مظلوم مردم غزه و لبنان از طریق هنر یکی از راه‌های موثر در حمایت از این مظلومان و معرفی شهدای جبهه مقاومت و حزب‌الله به نسل‌های جدید است.

سرتیپ پاسدار شاهوارپور اظهار کرد: امروز قهرمانان ما شهید علی هاشمی و سردار قاسم سلیمانی و سایر سرداران رشید اسلام هستند که مقابل دشمنان تا پای جان ایستادگی کردند.

وی افزود: این مردان بزرگ در ذهن جوان و نوجوان ما در حال فراموش شدن هستند و این وظیفه ماست که شهدای گرانقدر را از روش های مختلف نظیر هنر به آن‌ها معرفی کنیم.

فرمانده سپاه ولیعصر خوزستان گفت: اکنون علاوه بر تداوم راه نورانی شهدا در عزت بخشیدن به کشور و منطقه و همچنین ایجاد مسیر همدلی و برادری، باید آرمان های شهدا را نیز برای نسل های آینده تبیین کنیم.

سرتیپ پاسدار شاهوارپور افزود: جا دارد از موسسه فرهنگی و هنری سردار شهید علی هاشمی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه های هنری، هیات موسس مجمع طراحان انقلاب اسلامی آیه در حاشیه رویداد هنری « یوسف هور» و هنرمندان گرانقدر خوزستان برای برپایی این نمایشگاه ارزشمند، صمیمانه قدردانی کنیم.

به گزارش ایرنا، رویداد هنری هور به مناسبت بزرگداشت شهید علی هاشمی فرمانده قرارگاه به کلی سری نصرت به مدت ۳ روز و با حضور ۴۰ هنرمند در یادمان شهید علی هاشمی برگزار شد.

این رویداد در قالب پوستر، نقاشی، گرافیک ‌ تصویرسازی و با حضور سید محمد رضا میری، حامد مغروری، فاطمه طیوب و صدیقه احمدی و سایر هنرمندان مردمی برگزار شد.

همچنین مستند «یوسف هور» روایت هنرمندان خوزستانی از رویداد هنری یوسف هور در آیین اختتامیه این رویداد در محل یادمان شهید علی هاشمی اکران شد.

به گفته‌ دبیر این رویداد آثار برگزیده در حوزه گرافیک و نقاشی در اکران‌های شهری و محل یادمان استفاده خواهد شد و همچنین آثار منتخب در بخش اقلام فرهنگی در برگزاری مراسمات بزرگ این یادمان پر زائر در طول سالیان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.‌

رویداد یوسف هور عرض ارادت هنرمندان خوزستانی به سیدالشهدای خوزستان سرلشکر شهید علی هاشمی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha