فرمانده سپاه خوزستان: مظلومیت و ایثار شهدای غواص الگویی تاثیرگذار در جامعه است

اهواز- فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت: فیلم "ماهیان سرخ"روایتی از مظلومیت شهدای غواص و رشادت‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس است که بی شک ایثار و مقاومت این رزمندگان سلحشور الگویی تاثیرگذار در جامعه به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور روز دوشنبه در گفت و گوی رسانه ای در حاشیه اکران فیلم سینمایی "ماهیان سرخ" در مجتمع فجر سپاه اهواز اظهار کرد: فیلم ماهیان سرخ یکی از تولیدات کنگره ۲۴ هزار شهید استان خوزستان و روایت ایثارو مجاهدت شهدای غواص دوران دفاع مقدس است.

وی افزود: از سال گذشته تاکنون اقدامات فرهنگی خوبی در حوزه محتوای دفاع مقدس از جمله تهیه کتاب و تولید فیلم صورت گرفته و باتوجه به اهمیت این دوران، برنامه های فرهنگی و تولید محتوا در این زمینه روز به روز بیشتر می شود.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان ادامه داد: فیلم سینمایی "ماهیان سرخ" قرار است به زودی در معرض دید عمومی قرار گیرد تا روایت شهدای غواص و مظلومیت آن ها برای نخستین بار به تصویر کشیده شود.

وی تصریح کرد: در این فیلم علاوه بر روایت هایی از شهادت شهدای غواص، در زمینه ارتباطات مردم ایران و عراق حتی در دوران خفقان رژیم بعث نیز برای مخاطبان به نمایش درآمده است.

سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور خاطر نشان کرد: بی شک تولید فیلم های سینمایی و مستند از دوران دفاع مقدس می تواند تاثیرگذاری بیشتری روی جامعه داشته و مردم را با ایثار و مقاومت و رشادت‌های رزمندگان اسلام بیشتر آشنا می‌کند.

به گزارش ایرنا، ۱۷۵ غواص، زمستان سال ۱۳۶۵ در عملیات «کربلای ۴» توسط نیروهای بعثی، اسیر و با دست و پاهای بسته، زنده به گور شده و به شهادت رسیدند؛ بسیجیانی که در هیچ شرایطی صحنه جهاد را خالی نگذاشته و درد و داغ بازخوانی خاطره دلاورمردی خود را بر دل و جان ما نشاندند.

در هفته گذشته بیش از ۶ هزار برنامه متنوع فرهنگی، هنری و ورزشی به مناسبت هفته دفاع مقدس در سراسر استان برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha