پرداخت مطالبات گندمکاران در مهاباد به بیش از ۶۳ درصد رسید

مهاباد- ایرنا- معاون فنی جهاد کشاورزی مهاباد گفت: تاکنون بیش از ۶۳ درصد مطالبات گندمکاران معادل ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

رسول سعیدیان روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مجموع مطالبات گندمکاران شهرستان مهاباد حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال بوده که سه هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال آن باقی مانده است.

وی با بیان اینکه طبق گزارش های سازمان تا پایان مهرماه تمام مطالبات پرداخت خواهد شد، اضافه کرد: امسال حدود ۵۸ هزار و ۲۴۰ تن گندم از کشاورزان این شهرستان خریداری شده است.

معاون فنی جهاد کشاورزی مهاباد بیان کرد: سال زراعی گذشته ۵۰ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین در این شهرستان زیر کشت گندم رفت که از این مقدار ۴۵ هزار هکتار دیم و پنج هزار و ۵۰۰ هکتار نیز آبی بود.

سعیدیان اضافه کرد: سال زراعی گذشته ( تا آخر شهریور امسال) در مجموع حدود ۹۰ هزار تن گندم از سطح مزارع مهاباد تولید شد که نسبت به سال قبل از آن افزایش نشان می دهد.

به گزارش ایرنا، امسال ۹ مرکز خرید برای تحویل گندم تولیدی کشاورزان در مهاباد درنظر گرفته شده بود.

کشت گندم در مهاباد هر سال از ۱۵ مهر آغاز و تا اوایل آذر ادامه دارد و برداشت آن از اوایل تیر سال بعد شروع و تا مرداد هم ادامه دارد.

شهرستان مهاباد با داشتن بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی یکی از قطب‌های مهم کشاورزی آذربایجان‌غربی است که در ۱۱۶ کیلومتری مرکز استان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha