نقره داغ عوامل آتش‌سوزی جنگل‌های اسلام‌آبادغرب با جریمه ۱۸۴ میلیارد ریالی

کرمانشاه - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اسلام آبادغرب اعلام کرد: عوامل آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع این شهرستان با جریمه بیش از ۱۸۴ میلیارد ریال به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه، مجتبی تاسه روز سه‌شنبه اظهار کرد: در این راستا ۹ نفر از عاملان آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع این شهرستان شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی افزود: با پیگیری و تلاش‌های شبانه‌روزی پرسنل یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان اسلام آباد غرب، این افراد به مراجع قضایی معرفی شده‌اند و پرونده‌های آن‌ها در دادگستری شهرستان در حال رسیدگی است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اسلام آبادغرب با بیان اینکه منتظر محکومیت قطعی این افراد توسط مراجع قضایی هستیم یادآور شد: در این زمینه چند پرونده دیگر نیز تشکیل شده است که در طی روزهای آینده تکمیل و به مراجع قضایی ارسال خواهد شد.

تاسه با اشاره به شرایط ویژه امسال مراتع و عرصه‌های منابع طبیعی از نظر پوشش بالای گیاهی، افزود: طبیعت‌گردان باید پس از روشن کردن آتش‌های کوچک برای تفریح، از خاموش شدن کامل آن اطمینان حاصل کنند زیرا همین آتش‌های کوچک ممکن است به دلیل سهل‌انگاری و سرایت به اراضی ملی، هکتارها از عرصه ملی را به خاکستر تبدیل کرده و گونه‌های جانوری و گیاهی بسیاری را از بین ببرد که تا سالیان سال غیرقابل جبران باشد.

وی همچنین از همه شهروندان خواست هرگونه آتش‌سوزی احتمالی در منابع ملی شهرستان را از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ گزارش دهند تا نیروهای یگان حفاظت در اسرع وقت در محل حضور یابند.

به گزارش ایرنا و براساس اعلام مدیریت بحران استان کرمانشاه، امسال در مجموع ۱۳ هزار و ۶۵ هکتار از مراتع و عرصه های طبیعی استان دچار آتش سوزی شده است که از این میزان ۹ هزار و ۱۴۴ هکتار شامل عرصه های منابع طبیعی، ۸۲۵ هکتار زمین کشاورزی و سه هزار و ۹۶ هکتار را عرصه های محیط زیست تشکیل می دهد.

در سال جاری در این سه عرصه بیش از سه هزار و ۷۰۰ مورد آتش سوزی روی داده است که براساس بررسی های انجام شده علت ۹۰ درصد آنها عامل انسانی بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha