۲۴ مهر ۱۴۰۳، ۹:۴۶
کد خبرنگار: 2668
کد خبر: 85628197
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۰ فقره طرح مرتعداری تحویل بهره‌برداران ایلام شد

ایلام - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: تعداد ۱۰ فقره طرح مرتعداری با مساحتی بیش از سه هزار هکتار در آیینی، احاله مدیریت و تحویل مجریان و بهره‌برداران شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "یاسم خانمحمدیان" روز سه شنبه در این آیین اظهار کرد: در راستای اجرای دستورالعمل شیوه نامه فنی و اجرایی بهره برداری از مراتع کشور و در راستای حفاظت، اصلاح و احیاء مراتع این تعداد تحویل مجریان و بهره‌برداران شد.

وی با اشاره به بیان کارکردهای مختلف و متنوع زیست‌بوم مرتعی و اهمیت آن، در خصوص رعایت و اجرای مفاد قرارداد و کتابچه طرح، گفت: این عرصه‌ها در قالب قراردادهای ۳۰ ساله و به منظور استفاده بهینه از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود در مراتع با حفظ، اصلاح، احیاء و صیانت از عرصه ها احاله شده‌اند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام بر لزوم استفاده از ظرفیت مردم بومی در راستای حفاظت از مراتع استان تاکید کرد و یادآور شد: یکی از اولویت‌های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور مدیریت و حفاظت از مراتع است زیرا تا زمانی که مشارکت جوامع محلی نباشد، مدیریت مراتع دچار مشکل خواهد شد.

خانمحمدیان با بیان این که طرح های مرتعداری با رویکرد اقتصادی و بهره مندی از استعدادهای مراتع با هدف کاهش وابستگی به علوفه مراتع تهیه می شود، گفت: همکاری مردم و خصوصا دامداران و عشایر استان در حفاظت از مراتع و پوشش گیاهی آنها بسیار موثر است.

به گزارش ایرنا، از گستره ۲ میلیون هکتاری استان ایلام یک میلیون ۷۰۰ هزار هکتار آن را اراضی جنگلی تشکیل داده که از این میزان سهم جنگل های استان ۶۴۰ هزار هکتار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha