کارنامه ارزشمند؛ ارادت هرمزگانی‌ها به ساحت حضرت معصومه (س)

بندرعباس - ایرنا - امسال دوازدهیمن همایش کریمه اهل بیت(ع) به مناسبت سالروز وفات حضرت معصومه (س) نیز به میزبانی هرمزگان برگزار شد که مردم این استان باید بر خود ببالند که افتخار خادمی و ارادتمندی به این بانوی بزرگ اسلام را در کارنامه خود دارند.

به گزارش ایرنا، همایش کریمه اهل بیت(ع) شامگاه دوشنبه با پیام حضرت آیت‌الله سعیدی تولیت آستان مقدسه حضرت معصومه (س) و با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان و امام جمعه و احمد مرادی نماینده هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و با سخنرانی حجت‌الاسلام سعیدی آریا و بسیاری از ارادتمندان و عاشقان اهل‌بیت عصمت و طهارت در سالن آمفی‌تئاتر حوزه علمیه خواهران برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان وامام جمعه بندرعباس در این همایش با تسلیت وفات شهادت‌گونه بانوی بزرگ اسلام حضرت معصومه (س) و قدردانی از بانیان این حرکت مقدس که سبب افتخار هرمزگان است، گفت: باید بر خود بالید که افتخار خادمی و ارادتمندی به این بانوی بزرگ اسلام را در پرونده عمل خود داریم.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده اظهار کرد: حضرت معصومه (س) تربیت یافته در دامن امامت و ولایت است و در پاسخ به نامه شیعیان با وجود سن کم بهترین جواب‌ها را بیان می‌کند که در راه بازگشت شیعیان امام موسی بن جعفر(ع) را زیارت می‌کنند و هنگامی که پاسخ‌های او را حضرت مشاهده می‌کند سه بار می‌فرماید: «فداها ابوها» جمله‌ای که پیامبر (ص) به حضرت زهرا (س) خطاب می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با بیان اینکه برای شناخت این بانوی اسلام باید به سیره بزرگان مراجعه شود، گفت: علامه طباطبایی در ایام ماه رمضان بدون بوسه‌زدن بر ضریح حضرت معصومه (س) افطار نمی‌کرد و همچنین منزلت و مقام حضرت معصومه (س) را بزرگانی مانند آیت‌الله بهجت می‌دانند.

عبادی‌زاده اضافه کرد: هجرت این بانو تمدن‌ساز بود و قم را به جایگاه و مقامی رساند که امام معصوم فرمود: قم کوفه کوچک است و این تعبیر به سبب این است که کوفه دارای ویژگی‌های خاصی از جمله مرکز ثقل محبان و شیعیان و مرکز علم و دانش به‌ویژه در زمان امام صادق(ع) و امام باقر(ع) و بسترسازی عصر ظهور و تحولات آن در این شهر و محل دولت مصلح جهانی است که گویای حقایق بسیار زیادی هست و این تعبیر به برکت وجود حضرت معصومه(س) است.

به‌دنبال راه‌اندازی بنیاد امام سجاد(ع) در هرمزگان هستیم

کارنامه ارزشمند؛ ارادت هرمزگانی‌ها به ساحت حضرت معصومه (س)

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه در ایام شهادت بانوی بزرگ اسلام قرار داریم، اظهار کرد: درباره شخصیت والای این بانوی بزرگ اسلام در این همایش فرمایشات زیادی ایراد شد و افتخار ما این است که ۱۲ سال متوالی توفیق برگزاری این گردهمایی را در هرمزگان داریم.

احمد مرادی ادامه داد: کنگره امام سجاد (ع) در کشور به نام استان هرمزگان ثبت شده است و قبل از آن همین کنگره نیز به‌صورت همایش برگزار می‌شد و با پیگیری‌ها و تلاش‌های مجدانه از همایش به کنگره ارتقا یافت که در حوزه داخلی و خارجی با استفاده از اساتید ادامه یافت.

وی تاکید کرد: پیشنهادهایی شد که این کنگره ارتقا داده شود و به‌عنوان بنیاد امام سجاد (ع) باشد که نشست آن در مجلس شورای اسلامی و در وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی برگزار شد.

نماینده مردم بندرعباس، حاجی آباد، قشم، بندرخمیر و بوموسی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همین سلسله پیگیری‌ها جایگاه هرمزگان را در موضوعات فرهنگی و اجتماعی و کسب معرفت در حوزه خاندان اهل‌بیت (ع) دارای برکات فراوانی شده است.

مرادی ادامه داد: استان هرمزگان با شرایط خاصی که در حوزه موقعیت جغرافیایی دارد و مردم خونگرم این خطه در هشت سال دفاع مقدس شان پررنگ و پرمعنا حضور داشتند که شهادت یک هزار و ۵۰۰ شهید از هرمرکان دارد و این آمادگی اکنون هم در تک‌تک جوانان هرمزگان وجود دارد.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: تمسک به اهل‌بیت (ع) این نگاه در جوانان و مردم ما را در حمایت از مردم و کودکان و زنان بی‌گناه غزه و لبنان ثابت‌قدم کرده و هشت سال دفاع مقدس را با افتخار پشت سرگذاشتیم و اکنون به وعده صادق که اسرائیل غاصب ریشه‌کن خواهد شد؛ امید و اطمینان داریم.

دبیر همایش حضرت معصومه(س) در هرمزگان نیز در ابتدای این همایش با قدردانی از حضور مردم گفت: برای دوازدهمین سال متوالی همایش حضرت معصومه (س) در هرمزگان در حال انجام است و امسال نیز این همایش همزمان در شهرستان‌ها نیز جریان دارد.

حجت‌الاسلام محمدعلی لبخندان افزود: این همایش هر ساله با پیام مراجع عالی‌قدر و بزرگان آغاز می‌شود که امسال با پیام حضرت آیت‌الله سعیدی تولیت آستان مقدسه حضرت معصومه (س) است.

این مقام مسئول ادامه داد: هرمزگان مفتخر است که ۲ برنامه ویژه همچون کنگره امام سجاد ( ع) که چهاردهمین سال خود را سپری می‌کند و دیگری همایش حضرت معصومه (س) که دوازدهمین سال آن است، را در کارنامه دارد.

پس از ورود امام رضا(ع) در سال ۲۰۰ هجری قمری به خراسان، حضرت معصومه(س) پس از یک سال، برای دیدار برادر به همراه کاروانی از شهر مدینه به سمت ایران حرکت کرد و در ۲۳ ربیع الاول وارد قم شد؛ آن حضرت در این شهر مورد استقبال عده بسیاری از مردم مشتاق و شیفته اهل بیت(ع) قرار گرفت.

حضرت معصومه(س) بعد از ۱۷ روز اقامت در منزل موسی ابن خزرج که به «بیت‌النور» شهرت یافت، در ۱۰ ربیع الثانی سال ۲۰۱ هجری قمری دیده از جهان فرو بست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha