استرالیا از شهروندانش خواست «همین حالا» سرزمین‌های اشغالی را ترک کنند

تهران- ایرنا- استرالیا در میانه ناامنی در سرزمین‌های اشغالی از شهروندان خود خواست تا «همین حالا» آنجا را ترک کنند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، پنی وانگ وزیر امور خارجه استرالیا اعلام کرد: «کانبرا نسبت به وضعیت امنیتی در اسرائیل و مناطق اشغالی فلسطینی که می‌تواند به سرعت وخیم‌تر شود، نگرانی‌هایی را دارد.»

وی در حساب کابری خود در شبکه ایکس نوشت: امروز ما توصیه مسافرتی استرالیا را به وضعیت «سفر نکنید» بروزرسانی کردیم. این یعنی اگر انجام این کار امن است، باید همین حالا (سرزمین‌های اشغالی را) ترک کنید.

اسمارت ترولر (Smartraveller) نهاد وابسته به دولت کانبرا نیز توصیه کرد که شهروندان استرالیا به علت وضعیت امنیتی ناپایدار، درگیری مسلحانه و ناآرامی مدنی به سرزمین‌های اشغالی سفر نکنند.

توصیه قبلی اسمارت ترولر به استرالیایی‌ها این بود که در نیاز خود برای سفر به سرزمین‌های اشغالی تجدید نظر کنند و اگر آنها در آنجا هستند، در ماندن تجدید نظر کرده و در صورت ایمن بودن آنجا را ترک کنند.

تجاوزات رژیم صهیونیستی از اواخر ماه سپتامبر به لبنان آغاز شد زمانی که این رژیم در یک عملیات تروریستی هزاران پیجر و دستگاه ارتباطی مورد استفاده در این کشور را منفجر کرد. در این اقدام تروریستی دست‌کم ۳۹ نفر در لبنان شهید و حدود سه هزار نفر زخمی شدند.

از زمانی آغاز موج اخیر حملات رژیم صهیونیستی به اهدافی در داخل و اطراف لبنان در ماه سپتامبر، وزارت بهداشت این کشور اعلام کرده است که بیش از یکهزار و ۳۰۰ نفر شهید و بیش از یک میلیون نفر آواره شده‌اند.

حزب‌الله نیز در واکنش به اقدام‌های رژیم صهیونیستی روز یکشنبه اعلام کرد که با هواپیماهای بدون سرنشین به اردوگاه تیپ گولانی ارتش اسرائیل در بنیامینه در شمال سرزمین های اشغالی حمله کرده است. به دنبال پاسخ این جنبش به جنایت‌های رژیم صهیونیستی، چهار سرباز کشته و بیش از ۶۰ نظامی زخمی شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha