زمین چهار هزار متقاضی جوانی جمعیت در خراسان‌شمالی آماده تحویل است

بجنورد- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌شمالی گفت: زمین چهار هزار نفر از متقاضیان دارای شرایط طرح جوانی جمعیت در شهرهای استان آماده واگذاری است.

سیدعلی میرکریمی روز سه شنبه در ستاد استانی جوانی جمعیت خراسان‌شمالی اظهار کرد: مشمولان دریافت طرح زمین جوانی در بخش چهار فرزندی یکهزار و ۹۱۵ متقاضی و و در بخش سه فرزندی هفت هزار و ۵۰۰ نفر هستند.

وی افزود: از این تعداد چهار هزار و ۴۳۴ نفر در روستاهای استان سکونت دارند.

میرکریمی با اشاره به مشکل اعطای زمین این طرح در برخی از شهرهای خرسان شمالی، گفت: تامین زمین برای مشمولان طرح جوانی جمعیت در شهرهای بجنورد، شیروان و اسفراین با مشکلاتی رو به رو است و اقدامات لازم برای الحاق زمین به این شهر در دست پیگیری است.

در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و با هدف ایجاد مشوق برای فرزندآوری و تعدد فرزندان در خانواده در جهت سیاست‌های کلی جمعیت و خانواده مبنی بر جلوگیری از پیری جمعیت و حفظ جمعیت جوان، اواخر شهریور ماه ۱۴۰۲ آیین نامه اجرایی تخصیص زمین و مسکن به خانوار پس از تولد فرزند سوم و بیشتر را تصویب شد.

هدیه «لبخند مادری» به ۳۰۰ خانواده دارای سه فرزند

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) خراسان شمالی نیز در این جلسه اظهار کرد: پویش «لبخند مادری» از سال گذشته در استان با هدف تشویق به فرزندآوری و حمایت از خانواده‌های دارای بیش از سه فرزند آغاز شد و تاکنون ۳۰۰ خانواده از آن بهره مند شدند.

محمدنبی شکیبایی افزود: این بسته ها از سوی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) به خانواده ها اهدا شد و شناسایی این خانواده ها توسط گروه های جهادی با اولویت مناطق محروم و حاشیه شهر انجام می شود.

خراسان شمالی در میزان ناباروری، جزو استان های با خطر متوسط قرار دارد، به گونه ای که نرخ باروری در استان ۲.۱ درصد است.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت و ۱۰ شهرستان واقع در شمال شرق کشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha