۲۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۲۹
کد خبرنگار: 1384
کد خبر: 85628404
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نمایش ظرفیت‌های فرهنگی شهرستان پردیس در ۵۲ غرفه

پردیس - ایرنا - فرماندار شهرستان پردیس اعلام کرد: به مناسبت هفته فرهنگی در فاز ۳ شهر پردیس جنب پارک پردیسان ۵۲ غرفه ظرفیت فرهنگی، هنری، ورزشی، مذهبی، شهدا و دفاع مقدس، محیط زیست، روستایی و عشایری شهرستان را به نمایش می گذارند.

به گزارش ایرنا، محسن قضاتلو روز سه شنبه در این با ره به خبرنگاران گفت: هفته فرهنگی شهرستان با شعار (پردیس نماد همبستگی فرهنگها ) برگزار می شود و در این نمایشگاه در حوزه صنایع دستی و وامهای خود اشتغالی با حضور نمایندگانی از اداره کار، تعاون و رفاه و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حضور دارند و پاسخگوی مراجعان هستند.

وی ادامه داد: خدماتی که دستگاههای خدمات رسان انجام می دهند طی گزارشی به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

فرماندار پردیس با اشاره به برنامه های هفته فرهنگی خاطرنشان کرد: هر شب برنامه های متنوع و مفرح، ورزشی و آموزشی خواهیم داشت تا شهروندان طی بازدید از برنامه های ارائه شده توسط غرفه ها داران در موضوعات مختلف استفاده کنند.

قضاتلو افزود: برنامه پیاده روی خانوادگی را در چند روز گذشته برگزار کردیم و بازدید دانش آموزان از روستای کرشت و سایر روستاهای شهرستان ، بازدید دانش آموزان مدارس از موزه ها روستا و برنامه های در خصوص معرفی شهرستان با هدف تقویت حس تعلق مکانی و هویت شهری در شهرستان پردیس برگزار می شود.

وی اظهار داشت: از شهروندان ساکن در بخش های جاجرود، بومهن و بخش مرکزی پردیس و سایر شهروندان دعوت می شود که در این نمایشگاه حضور یافته و از ظرفیت ایجاد شده استفاده کنند.

این مسئول گفت: بخش ویژه سیاه چادر با حضور عشایر برای معرفی زندگی روستایی با پخت نان، معرفی پوشش مردان، زنان و کودکان دختر و پسر عشایر در طی برگزاری نمایشگاه فعال است.

ارائه دستاوردهای روستایی بخش مرکزی با قدمت ۳۰۰ ساله در نمایشگاه فرهنگی

بخشدار مرکزی پردیس نیز ضمن تبریک آغاز هفته فرهنگی گفت: روستاهای بخش مرکزی اصطلک، کرشت، واصفجان و باغکمش با قدمتی ۳۰۰ ساله دستاوردهای خود را به نمایش می گذارند.

بابک رهنما اظهار داشت: این نمایشگاه در ۲ بخش توانمندی های شهری و چگونه پردیس، پردیس شد، برگزار می شود.

وی افزود: توانمندی های روستا در حوزه فرش بافی،گلیم بافی، جاجیم بافی، پخت نان به روش سنتی، ارائه محصولات و سوغات روستا، ارائه میوه های باغات بخش مرکزی، برپایی دو سیاه چادر بزرگ و کره گیری با مشک توسط عشایر بخشی از فعالیت غرفه های بخش مرکزی پردیس است.

شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha